Search

هر آنچه باید درباره قابلیت Live Location تلگرام بدانید؟

تواناتک: تلگرام یکی از پیام‌رسان‌های محبوب نزد کاربران است. کاربران بسیاری از طریق این پیام‌رسان با همدیگر در ارتباط هستند و نه فقط می‌توانند برای یکدیگر پیام‌های صوتی و تصویری و فایل بفرستند، می‌توانند موقعیت مکانی خود را به صورت زنده با یکدیگر به اشتراک بگذارند. در این مقاله به این قابلیت و چگونگی استفاده از آن می‌پردازیم.

قابلیت Live Location، به شما امکان می‌دهد موقعیت مکانی خود را به صورت زنده با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین شما می‌توانید مشخص کنید که مخاطب مورد نظرتان تا چه مدت به موقعیت مکانی شما دسترسی داشته باشد. طی این مدت مخاطب می‌تواند از تمام موقعیت‌های مکانی شما به صورت دقیق و روی نقشه باخبر باشد. پس از اتمام این زمان دیگر مخاطب نمی‌تواند به موقعیت مکانی شما دسترسی داشته باشد؛ مگر این‌که شما دوباره آن را با او به اشتراک بگذارید.

برای استفاده از این قابلیت در تلگرام حتما باید نسخه ۴.۴ یا بالاتر این پیام‌رسان را روی دستگاه خود داشته باشید. سپس کافی است وارد صفحه چت‌تان با یک مخاطب یا یک گروه شوید و روی گزینه‌ ارسال فایل و محتوا که به شکل گیره است، بزنید. سپس گزینه Location را انتخاب کنید. در صفحه جدید گزینه Share My Live Location For را انتخاب کنید. اکنون مدت زمانی که تمایل دارید موقعیت شما با مخاطب یا گروه مورد نظر به اشتراک گذاشته شود را انتخاب کنید و گزینه Share را بزنید. حالا موقعیت مکانی شما به صورت زنده در اختیار آن کاربر یا گروه قرار می‌گیرد.

شما همچنین می‌توانید پیش از به اتمام رسیدن زمان تعیین‌شده، به‌اشتراک‌گذاری زنده موقعیت مکانی‌تان را متوقف کنید. برای انجام این کار کافی است به صفحه چت‌تان با آن شخص یا گروه بروید. پس از آن روی نقشه‌ای که موقعیت مکانی شما را نمایش می‌دهد بزنید و گزینه Stop Sharing Location را انتخاب کنید. اکنون دیگر مخاطب شما قادر به دسترسی به موقعیت مکانی‌تان نخواهد بود.

به‌ همین سادگی در تلگرام می‌توانید موقعیت مکانی خود را با کاربران مورد نظرتان به اشتراک بگذارید.

اما شاید این سوال برای شما پیش بیایید که این قابلیت چه کاربردهایی دارد؟ برای خیلی از شما پیش آمده است که می‌خواهید جایی بروید و نگران هستید برایتان اتفاقی بیفتد، یا ممکن است کسی بخواهد شما را بالاجبار به‌ جایی ببرد. با به‌اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی زنده خود با نزدیکان مورد اعتمادتان می‌توانید آن‌ها را از موقعیت مکانی خود مطلع کنید.

واتس‌اپ هم از دیگر اپلیکیشن‌های امن ارتباطی است که شما در آن می‌توانید موقعیت مکانی‌تان را به صورت زنده با دیگران به اشتراک بگذارید.