Search

هشدار امنیتی به کاربران اینستاگرام

تواناتک: اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی با محوریت عکس است که محبوبیت بسیار بالایی در میان کاربران مجازی دارد. کاربران زیادی روزانه عکس‌های متفاوتی را برای یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. ما در این مقاله آموزشی به بیان هشدارهای امنیتی برای کاربران اینستاگرام پرداختیم.

در اینستاگرام برخلاف سایر شبکه‌های اجتماعی، گزینه‌ها و تنظیمات زیادی برای امنیت و حفظ حریم شخصی کاربران وجود ندارد، پس باید به رعایت نکات امنیتی در این شبکه اجتماعی دقت بیش‌تری شود.

در دنیای مجازی متاسفانه آدم‌های زیادی هستند که دست به سرقت اطلاعات و عکس‌های کاربران در شبکه‌های اجتماعی می‌زنند و این اطلاعات و عکس‌ها را با نام‌های جعلی و نامناسب منتشر می‌کنند، پس رعایت کردن نکات امنیتی بسیار مهم و با اهمیت است.

این‌روزها یکی از مواردی که با آن روبه‌رو هستیم، سارقان دنیای مجازی هستند. این سارقان، اطرافیان شما را شناسایی می‌کنند و آن‌هایی را که حساب کاربری‌شان در دسترس عموم است و به صورت “Public” است، شناسایی می‌کنند و با سرقت عکس‌های آن‌ها، حساب کاربری با اسم آن‌ها درست می‌کنند. آن‌ها با این حساب جعلی، درخواست خود را برای دنبال کردن شما ارسال می‌کنند، و شما با دیدن یک اسم آشنا طبیعتا آن درخواست را تایید می‌کنید. در این صورت این شخص با حساب جعلی یکی از نزدیکان و یا دوستان شما وارد حساب کاربری اینستاگرام شما می‌شود، و به تمام عکس‌ها و اطلاعات شما دسترسی پیدا خواهد کرد. در بعضی از مواقع بعد از تایید شما و قرار گرفتن حساب جعلی در لیست دنبال‌کنندگان شما، این شخص نام این حساب را عوض می‌کند و نام نامناسبی را برای آن انتخاب می‌کند و شروع به لایک کردن و کامنت گذاشتن برای عکس‌های شما با اسم جدید و نامناسب می‌کند. این کار باعث می‌شود که سایر فالوئرها یا دنبال‌کننده‌های شما، اسم این حساب جعلی را که نامناسب هم است، در قسمت‌ کامنت‌ها و لایک‌های پست‌های شما ببینند. این ترفند جدید سارقان دنیای مجازی برای سرقت و سو‌ءاستفاده از اطلاعات شماست.

تواناتک به کلیه کاربران اینستاگرام که در این شبکه اجتماعی عکس‌های شخصی و از زندگی‌ روزمره خود به همراه اطلاعات‌شان منتشر می‌کنند، توصیه می‌کند حتما حساب کاربری خود را “Private” کنند.

نکته بعدی این‌که شما در قسمت پروفایل و یا معرفی خودتان، اطلاعات مهم و شخصی‌تان را وارد نکنید، چرا که کلیه کاربران امکان دیدن این اطلاعات را دارند. شما با وارد کردن اطلاعات غیر‌کلیدی و محدود اقدام به حفظ حریم شخصی خود در دنیای مجازی کردید. این قسمت کاملا شخصی است و بستگی به کاربر دارد، برای مثال عده‌ای کشور محل زندگی خود را در این قسمت وارد می‌کنند و عده‌ای دیگر با وارد کردن محل زندگی خود حریم خصوصی خود را به خطر می‌اندازند. پس در آخر، در هنگام وارد کردن اطلاعات این بخش بسیار دقت کنید، و از وارد کردن اطلاعات بسیار شخصی و کلیدی برای حفظ حریم خصوصی خود خودکاری کنید.

اینستاگرام در آخرین به‌روزرسانی خود امکان سوئیچ کردن میان چند حساب کاربری در اپلیکیشن اینستاگرام را برای کاربران فراهم کرده است.