Search

همه چیز درباره آیفون ۱۱ پرو و۱۱ پرو مکس

تواناتک: در روزهای گذشته بحث داغی راجع به محصولات جدید اپل بوده است که هنوز هم ادامه دارد. آیفون جدید توجهات زیادی را نسبت به سایر محصولات اپل به خود جلب کرده است. در این مقاله به بررسی آیفون ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس می‌پردازیم. 

آیفون ۱۱ پرو با ابعاد ۱۴۳.۹ در ۷۱.۴ در ۷.۸ میلی‌متر و آیفون ۱۱ پرو مکس با ابعاد ۱۵۷.۶ در ۷۷.۵ در ۸.۱ میلی‌متر وارد بازار شدند. 

پردازنده آیفون‌های جدید A13 Bionic است که یکی از قوی‌ترین و قدرتمند‌ترین پردازنده‌های گوشی‌های آیفون است. این پردازنده ۶ هسته‌‌ای سبب شده تا آیفون جدید نسبت به نسل قبلی‌اش سریع‌تر و بهینه‌تر عمل کند؛ همچنین پردازنده گرافیکی این گوشی‌ها نیز از عملکرد بهتری نسبت به سری‌های قبلی برخوردارند.
آیفون ۱۱
شرکت اپل مانند همیشه درباره عمر باتری دستگاه‌های خود حرفی نزده و تنها به بهینه‌سازی باتری آیفون‌های جدید اشاره‌ای کرده است. آیفون ۱۱ پرو ۴ ساعت و آیفون ۱۱ پرو مکس ۵ ساعت بیش‌تر نسبت به نسل قبل می‌توانند شارژ خود را حفظ کنند. اندازه نمایشگرهای آیفون ۱۱ و ۱۱ پرو مکس نیز به‌ ترتیب ۵.۸ و ۶.۵ اینچ است.

اکنون دوربین‌های جنجالی این محصولات جدید را، که طراحی متفاوتی دارند، بررسی کنیم.

آیفون‌های جدید دارای سه دوربین در قسمت پشت و یک دوربین سلفی هستند. هر سه دوربین آیفون ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس ۱۲ مگاپیکسل هستند ولی هر یک لنزهای متفاوتی دارند که شامل لنز استاندارد، تله‌فوتو و اولتراواید با زاویه‌ دید ۱۲۰ درجه‌ می‌شوند. این گوشی‌های تلفن همراه نخستین نمونه‌های آیفون هستند که لنز اولتراواید دارند. در دوربین‌های استاندارد و تله‌فوتو از حالت لرزش‌گیر استفاده شده است. دوربین تله‌فوتو دارای بزرگنمایی ۲ و ۴ برابری است.
آیفون
حالت Night هم از قابلیت‌های جدید دوربین این آیفون‌های جدید است. این قابلیت‌ باعث می‌شود عکس‌هایی که در شب گرفته می‌شوند روشن‌تر و واضح‌تر باشند. این ویژگی به صورت خودکار در جاهایی که نور برای عکاسی کافی نیست فعال می‌شود. همچنین سه دوربین در آیفون جدید قادر به فیلم‌برداری 4K با سرعت ۶۰ فریم‌ برثانیه هستند. 

آیفون ۱۱ پرو در رنگ‌های سبز، طلایی، خاکستری و نقره‌ای به بازار می‌آید و آیفون ۱۱ پرو مکس در رنگ‌های طلایی، خاکستری و نقره‌ای. حافظه‌ داخلی این گوشی‌ها نیز ۶۴، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت ظرفیت دارد.