Search

آنچه باید درباره آی‌او‌اس ۱۵ بدانید

تواناتک: اپل در آخرین کنفرانس خود از نسخه جدید سیستم‌های عامل‌ دستگاه‌های مختلفش رونمایی کرد. از جمله آی‌او‌اس ۱۵ که در این مقاله قابلیت‌های آن را بررسی می‌کنیم.

اپل آی‌او‌اس ۱۵ را برای آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ مینی، آیفون ۱۲ پرو، آیفون ۱۲ پرومکس، آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو، آیفون ۱۱ پرومکس، آیفون ایکس.اس، آیفون ایکس.اس مکس، آیفون ایکس.آر، آیفون ایکس، آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس، آیفون ۷، آیفون ۷ پلاس، آیفون ۶‌اس، آیفون ۶‌اس پلاس، آیفون‌های SE و آیپاد تاچ منتشر کرده است. 

فیس‌تایم 

در آی‌او‌اس جدید شما هم‌زمان که در حال مکالمه تصویری یا صوتی هستید، می‌توانید با طرف مکالمه‌تان فیلم تماشا کنید یا موزیک گوش دهید یا صفحه نمایش آیفون خود را با او به اشتراک بگذارید.

پشتیبانی از صدای فراگیر و حذف نویز دو قابلیت بسیار کاربردی فیس‌تایم در آی‌او‌اس ۱۵ است. همچنین اپل این امکان را به کاربران دستگاه‌هایی غیر از اپل داده که از طریق مرورگر بتوانند به مکالمات فیس‌تایم بپوندند. 

در مکالمات گروهی بزرگ، تصاویر شما با نمای گرید نمایش داده می‌شود. همچنین شما می‌توانید حالت (Mode) دوربین خود را روی پرتره تنظیم کنید. نیز می‌توانید میکروفون‌تان را روی حالت Voice Isolation تنظیم کنید که نویز محیط را حذف کند. 

Shared with You

قابلیت جدید Shared with You محتوایی که در یک اپ با شما به اشتراک گذاشته می‌شود را در اپ‌های دیگر نیز در دسترس‌تان قرار می‌دهد. به عنوان مثال وقتی کسی در آی‌مسیج برای شما عکسی را می‌فرستد، شما می‌توانید در فوتوز به آن‌ عکس دسترسی داشته باشید. در اپلیکیشن‌های موزیک، اخبار، مرورگر و پادکست می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید. 

اعلان‌ها

نحوه نمایش نوتیفیکیشن‌ها عوض شده است و شما نوتیفیکیشن‌ها را در قالب جدیدی دریافت می‌کنید. 

مپس 

در نسخه جدید اپلیکیشن نقشه اپل می‌توانید جزئیات بیش‌تری از خیابان‌ها و جاده‌ها را ببینید. این قابلیت هنگام رانندگی بسیار به کار می‌آید.

سافاری 

در نسخه جدید آی‌او‌اس، سافاری – مرورگر اپل – هم نحوه نمایش، دسته‌بندی و مدیریت تب‌ها را عوض کرده است و شما آن‌ها را با ظاهری متفاوت خواهید دید. امکان جست‌وجوی صوتی در سافاری هم از دیگر قابلیت‌های جدید است. 

لایو تکست در فوتوز

قابلیت Live Text در فوتوز به شما امکان هایلایت یا انتخاب متن در تصویر و استفاده از آن را می‌دهد. این قابلیت در اپل‌‌نیوز هم موجود است و بسیار کاربردی است. 

در نسخه جدید قابلیت‌های جالب دیگری چون ارسال اموجی‌های جدید، تغییر نمایش اپلیکیشن آب‌و هوا و اضافه‌کردن کلید مثل کارت/کلید در اتاق هتل به والت ارائه شده است.