Search

خطرات در شبکه‌های اجتماعی

تواناتک: روزانه شما زمان زیادی را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانید. شبکه‌های اجتماعی برای همه شما جذابیت زیادی دارند و همچنین راهی هستند برای برقراری ارتباط شما با دوستان و آشنایان خود در سرتاسر دنیا. در کنار مزایای شبکه‌های اجتماعی نباید از از خطرات آن غافل شویم، در این مطلب آموزشی به بررسی خطرات شبکه‌های اجتماعی می‌پردازیم.

شما در استفاده از شبکه‌های اجتماعی باید به نکات امنیتی دقت کنید. چرا که اگر امنیت را رعایت نکنید، اطلاعات شما در شبکه‌های اجتماعی به راحتی به سرقت می‌رود.

اولین خطری که می‌تواند شما را در شبکه‌های اجتماعی تهدید کند، عدم اعمال تنظیمات امنیتی در شبکه‌های اجتماعی است. پس اولین و مهمترین گام، اعمال و کنترل تنظیمات امنیتی در شبکه‌های اجتماعی است. به بخش تنظیمات امنیتی شبکه‌های اجتماعی که در حال استفاده از آنها هستید مراجعه کنید و تنظیمات امنیتی لازم را اعمال کنید و به صورت مدام آنها را کنترل کنید. اگر برای دسترسی به شبکه‌های اجتماعی از اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنید، حتما اپلیکیشن‌های خود را به‌روزرسانی کنید و مطمن شوید از نسخه به‌روزشده اپلیکیشن استفاده می‌کنید. ما در قسمت ویدیو‌های آموزشی سایت تواناتک، به صورت ویدیویی بخش‌های مربوط به تنظیمات امنیتی شبکه‌های اجتماعی مختلف را به شما آموزش دادیم.

پسورد ضعیف می‌‌تواند راهی برای نفوذ هکر‌ها به شبکه‌های اجتماعی شما باشد. پس انتخاب یک رمز عبور مناسب و قوی به عنوان رمز عبور شبکه‌ اجتماعی، از دیگر موارد مهم است. از یک رمز عبور مشترک برای شبکه‌های اجتماعی مختلف خود استفاده نکنید. رمز عبوری که انتخاب می‌کنید، باید قوی باشد و باید شامل ترکیب حروف بزرگ و کوچک، علامت‌ها و اعداد باشد. نکته مهم دیگر این است که باید برای امنیت بیشتر، رمزعبور را به صورت دوره‌ای تعویض کنید.

استفاده از سیستم‌‌های آلوده می‌تواند راهی برای نفوذ هکرها به شبکه‌های اجتماعی شما باشد. حتما اطمینان حاصل کنید که از طریق  سیستم‌های امن، وارد شبکه‌های اجتماعی می‌شوید. برای آنکه شما سیستم‌ امنی داشته باشید، باید حتما یک آنتی‌ویروس مناسب بر روی سیستم خود نصب کنید. در این مطلب آموزشی، آنتی‌ویروس‌های مناسب را به شما پیشنهاد کردیم. حتما آنتی‌ویروس مناسب و امن بر روی سیستم خود نصب کنید.

حملات فیشینگ، یکی دیگر از خطرات در شبکه‌های اجتماعی است. لینک‌های مخرب و پیام‌های مشکوک می‌تواند برای شما در شبکه‌های اجتماعی ایجاد خطر کند. اگر پیام مشکوکی در شبکه‌های‌ اجتماعی دریافت کردید، به هیچ‌عنوان پاسخ ندهید. همچنین اگر پیام حاوی لینک بود، بر روی لینک به هیچ عنوان کلیک نکنید، چرا که این لینک‌ها مخرب هستند و راهی هستند برای نفوذ هکرها به سیستم‌های شما.

اگر شبکه‌های اجتماعی شما در معرض خطر قرار بگیرد، کلیه اطلاعات شما چون عکس‌ها، ویدیو‌ها و پیام‌های خصوصی شما در شبکه‌های اجتماعی، در دسترس هکرها و یا افراد ناشناس قرار می‌گیرد. پس از امنیت در شبکه‌های اجتماعی خود غافل نشوید. حتما از پسورد‌های قوی استفاده کنید. تنظیمات امنیتی لازم را در شبکه‌های اجتماعی اعمال کنید. از سیستم امن برای ورود به شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.