Search

مدیر امنیت فیسبوک: مشکل نرم‌افزاری احراز هویت دومرحله‌‌ای‌ حل خواهد شد

فیسبوک همچون دیگر شبکه‌های اجتماعی طی سالهای اخیر دارای احراز هویت دومرحله‌‌ای بوده است اما طی یک هفته گذشته کاربران این شبکه اجتماعی شناخته شده دچار مشکلات بسیاری با آن شده و به دلیل مشکلات نرم افزاری احراز هویت دو مرحله ای فیسبوک دچار مزاحمت های پیاپی آن شده اند.

مدیر امنیتی فیسبوک نیز طی روز گذشته به مشکل نرم افزاری احراز هویت دومرحله ای اعتراف کرده و مدعی شد که تا چند روز آینده این مشکل برطرف خواهد شد.

کاربران فیسبوک با استفاده از شماره گوشی خود، به دنبال گذشتن از مراحل احراز هویت دو مرحله ای بودند که اعلام های متعددی روی تلفن همراه آنان ظاهر می شود که همین امر منجر به مزاحمت های پی در پی بود.

الکس ستاموس مدیر امنیت فیسبوک با توجه به انتقاد کارشناسان تکی در جهان که عملکرد فیسبوک در این خصوص را نقد کرده و اعلام نمودند این حرکت منجر به دلسردی مخاطبین از ایجاد روند دو مرحله ای کرد، در بیانیه ی اعلام کرده است که « یقینا ما نمیخواهیم مردم را به دلیل دریافت اعلان های بی شمار دلسرد کنیم.ما تلاش خواهیم کرد که افرادی که تنها مایل به دریافت اعلان ها هستند این پیام را دریافت کنند.» وی مدعی شده است که طی چند روز آینده این مشکل نرم افزاری حل خواهد شد.

ستاموس عنوان کرده است که باید به دنبال راهکارهای دیگری جهت جایگزینی این پیامک ها از طریق استفاده از قابلیت های دیگر گوشی های هوشمند باشیم.

 

احراز هویت دومرحله ای یک اقدام امنیتی است که کاربران جهت ورود به حساب کاربری خود علاوه بر اسم و رمز از طریق ایمیل و یا پیامک هویتشان تایید شود و این روند در اکثر شبکه های اجتماعی وجود دارد که کارشناسان تواناتک در خصوص شبکه های اجتماعی متعددی این روند را توضیح داده است.