Search

معرفی آنتی‌ویروس‌های برتر و رایگان

تواناتک: آنتی‌ویروس یکی از ابزارهای مهمی است که به شما توصیه می‌کنیم حتما یکی از آنتی‌ویروس‌های امن و مناسب را برای امنیت بیشتر بر روی سیستم خود نصب نمایید. هر کامپیوتری که به اینترنت دسترسی دارد، در خطر حمله هکرها است و برای جلوگیری از نفوذ ویروس‌ها و حمله تروجان‌ها، باید دارای آنتی‌ویروس باشد.

معمولا آنتی‌ویروس‌ها در دو نسخه رایگان و پولی منتشر می‌شوند. شکی نیست که نباید انتظار داشت نسخه رایگان باید عملکرد مشابه نسخه پولی داشته باشد. واضح‌ است که نسخه پولی آنتی‌ویروس‌ها قابلیت‌ها و عملکردی بهتری دارند.

شرکت‌های زیادی آنتی‌ویروس‌های مختلفی را با قیمت‌های متفاوت وارد بازار می‌کنند. آنتی‌ویروس‌ها را می‌توان به سه سطح پایه‌ای، متوسط و پیشرفته تقسیم کرد. معمولا آنتی‌ویروس‌های سطح متوسط و پیشرفته پولی هستند و عملکرد و قابلیت‌های بیشتری نسبت به آنتی‌ویروس‌های سطح پایه دارند. کاربران عادی و خانگی نیاز به آنتی‌ویروس‌های سطح متوسط و پیشرفته ندارد و همان آنتی‌ویروس‌های پایه‌ای می‌توانند برای آنها کافی باشند و امنیت سیستم‌‌شان را حفظ کنند.

تواناتک در این مطلب آموزشی به شما آنتی‌ویروس‌های رایگان و امن را برای سیستم‌عامل‌های مختلف به شما معرفی می‌کند.

آنتی‌ویروس “Avast”، آنتی‌ویروس رایگان و مناسبی برای محافظت از سیستم شما است. این آنتی‌ویروس برای سیستم‌عامل‌های ویندوز، اندروید و مک طراحی شده است و نسخه پولی هم دارد. این آنتی‌ویروس با نصب بر روی بیش از ۲۳۰ میلیون سیستم، جز رکوردداران در زمینه خدمات محافظتی و امنیتی است. شما وقتی این آنتی‌ویروس را بر روی سیستم‌عامل خود نصب کنید، دیگر خیالتان راحت است. چرا که اگر فایل مخربی وارد سیستم شما بشود، به سرعت شناسایی می‌کند و از بین می‌برد، و کلیه فعالیت‌های نرم‌افزاری شما را کنترل می‌کند. این آنتی‌ویروس به صورت خودکار به‌روزرسانی می‌شود.

آزمایشگاه بزرگ “AV-Comparatives” که وظیفه مقایسه آنتی‌ویروس‌های موجود را دارد و آن‌ها را ارزیابی می‌کند، به آنتی‌ویروس “Avast” امتیاز بسیار بالایی داده است. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فردی که این آنتی‌ویروس را از سایر آنتی‌ویروس‌ها متمایز کرده است، سبک‌ بودن آن است و فشار کمی که بر سیستم می‌آورد. البته شما نباید گول سبک‌ بودن این آنتی‌ویروس را بخورید، چرا که مانند ماشین قوی کار می‌کند و قدرت بسیار بالایی دارد.

ویژگی‌های مهم این آنتی‌ویروس به شرح زیر است:

محافظت از سیستم شما در هنگام وب‌گردی و شناسایی صفحات آلوده

دارای نرم‌افزار ضدجاسوسی و دزدی اطلاعات

دارای سیستم Anti-Rootkit

دارای هسته نرم‌افزاری آنتی‌ویروس

به‌روزرسانی خودکار

دارای ویرس‌یاب Virus Chest

پشتیبانی از ویندوز، مک، اندروید

رابطه کاربری ساده

دانلود رایگان

اگر می‌خواهید آنتی‌ویروسی ساده و امن داشته باشید، آنتی‌ویروس “Avast” را از سایت رسمی آن دانلود کنید. این آنتی‌ویروس دارای نسخه‌های پولی هم هست که ویژگی‌ها و قابلیت‌های بیش‌تری دارد.

آنتی ویروس رایگان “Avira”، یکی دیگر از آنتی‌ویروس‌های رایگان و امن است که نسخه رایگان آن اگرچه مانند نسخه پولی آن عمل نمی‌کند، اما قابیت‌های مناسبی دارد و در برقراری امنیت سیستم شما می‌تواند نقش موثری داشته باشد. شرکت تولید کننده این آنتی‌ویروس ادعا می‌کند، که آنتی‌ویروس رایگان “Avira”، یکی از بهترین آنتی‌ویروس‌های رایگان است و از این آنتی‌ویروس از خیلی از آنتی‌ویروس‌های پولی عملکرد یهتری دارد.  “Avira” در سایت خود اطلاعاتی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد ۴۸۰ میلیون سیستم از این آنتی‌ویروس استفاده می کند.

آنتی ویروس رایگان “Avira”، دارای ویژگی‌هایی چون قابلیت اسکن آنتی ویروس، حالت کودکان و تنظیم زمان بندی برای اسکن است و برای سیستم‌عامل‌های ویندوز و مک طراحی شده است.

یکی از نقاط منفی در آنتی‌ویروس “Avira”، حجم بالای مصرفی در هنگام اسکن سیستم و همچنین سرعت پایین آن است. این آنتی‌ویروس، جز آنتی‌ویروس‌های سنگین محسوب می‌شود و سیستم را کند می‌کند و پروسه اسکن کردن سیستم با این آنتی‌ویروس بسیار طولانی است.

در اینجا انتخاب با شما است که در میان این دو آنتی‌ویروس رایگان و امن می‌خواهید از کدام یک استفاده نمایید.

در آخر برای برقراری امنیت بیشتر تنها استفاده از آنتی‌ویروس کافی نیست، چرا که در گام نخست باید همیشه نکات امنیتی را در نظر بگیرید و همچنین از نرم‌افزارهای امنیتی چون نرم‌افزار “Spybot”  برای شناسایی و نابود کردن بدافزارها استفاده کنید، تا سیستم شما در برابر آسیب‌های در امان بماند.

 حال به سراغ دستگاه‌های هوشمند می‌رویم. دستگاه‌های هوشمندی که این‌روزها کاربران استفاده می‌کنند، غالبا دارای پلتفرم‌های اندروید و “iOS” است. پلتفرم “iOS” از نظر ساختاری به‌گونه‌ای طراحی شده است که نیاز به نصب آنتی‌ویروس در آن نیست، اما پلتفرم اندروید، به آنتی‌ویروس مناسب و امن برای محافظت و امنیت سیستم شما نیاز دارد. در این مطلب آموزشی به شما آنتی‌ویروس‌های مناسب و امنی را برای پلتفرم اندروید معرفی می‌کنیم. توصیه می‌کنیم حتما اگر پلتفرم دستگاه شما اندروید است، یکی از این آنتی‌ویروس‌ها را برای امنیت سیستم خود نصب کنید.

اپلیکیشن ضد سرقت و آنتی‌ویروس “AVAST”، اپلیکیشنی مناسب برای محافظت از سیستم شما در مقابل ورود ویروس‌ها، تروجان‌ها و فایل‌های مخرب. همچنین در مواقعی که گوشی شما به سرقت برود و یا گم شود، با کمک این اپلیکیشن می‌توانید گوشی را قفل کنید و اطلاعات و فایل‌های گوشی را پاک کنید. اس‌ام‌اسی دریافت خواهید کرد به تلفنی که در هنگام ریجستر وارد کردید که شامل مشخصات جغرافیایی محل گوشی است، و همچنین می‌توانید دسترسی به اپلیکیشن‌ها را کنترل و مدیریت کنید.در درون این نرم افزار آنتی‌ویروس، یک برنامه ضد سرقت، با طراحی و کارایی خوب جاسازی شده است و می‌تواند همانند یک قهرمان از گوشی شما محافظت کند. در مورد نحوه استفاده این اپلیکیشن امنیتی در این لینک در سایت تواناتک بیش‌تر بخوانید.

آنتی‌ویروس “360 Security – Antivirus Boost”، آنتی‌ویروس مناسب و سبکی‌ست که از سیستم شما در مقابل انواع ویروس‌ها و بدافزارها محافظت می‌کند و امنیت سیستم شما را تا حد زیادی بالا می‌برد. این اپلیکیشن همچنین می‌تواند سیستم شما را با استفاده از متوقف کردن اپلیکیشن‌های در حال اجرا در پس‌زمینه بهینه‌سازی کند و سرعت دستگاه اندرویدی شما را بالا ببرد، برای این کار کافی‌ست گوشی خود را تکان دهید. ویژگی‌های امنیتی این آنتی‌ویروس شامل: برقراری امنیت در مقابل انواع ویروس‌ها و بدافزارها، بهینه‌سازی سیستم با استفاده از پاک‌سازی فایل‌های غیرضروری، تهیه نسخه پشتیبانی، افزایش سرعت سیستم، افزایش عمر باتری، مدیریت فایل‌ها و اپلیکیشن‌ها، محافظت از اطلاعات شخصی و قفل کردن اپلیکیشن‌ها و فیلترکردن اس‌ام‌اس و تماس‌ها است. در مورد این آنتی‌ویروس در این لینک در سایت تواناتک بیشتر بخوانید.

حتما برای برقراری امنیت در دستگاه‌های هوشمند خود از یکی از اپلیکیشن‌های معرفی شده در بالا استفاده نمایید. این آنتی‌ویروس‌ها از سیستم شما محافظت می‌کند.