Search

معرفی و بررسی اپلیکیشن Truepic برای ثبت‌ رسمی عکس‌ و فیلم

پیشرفت دنیای تکنولوژی و فناوری در زمینه تلفن‌های هوشمند نقشی بسیار پررنگ در زندگی تک‌تک انسان‌ها در سراسر دنیا داشته است. فعالان جامعه‌ مدنی معمولا برای ضبط و انتشار واقعیت رویدادها در شهر، کشور و جامعه خود از گوشی‌های تلفن همراه استفاده می‌کنند. در همین شرایط جنایت‌کاران، دولت‌ها، هکرها و دیگران نیز با استفاده از تکنولوژی مشابه، حقیقت را پنهان می‌کنند و واقعیت را با ارائه اطلاعاتی غلط و جعلی از مبارزات و رویدادها، از بین می‌برند. به گونه‌ای که امروزه موسسات و مراکز دولتی مثل دادگاه‌ها، سازمان ملل، نهادها و سازمان‌های بین‌المللی و رسانه‌ها از عکس‌ها و ویدیو‌ها به عنوان تنها اسناد یا شواهد اقدامات، حوادث یا جرائم در یک منطقه مشخص استفاده نمی‌کنند.

معمولا عکس‌ها و فیلم‌ها حاوی مجموعه‌ای از داده‌ها مانند موقعیت زمانی و مکانی سوژه هستند. این اطلاعات با اپلیکیشن‌ها و ابزارهای مختلفی می‌تواند حذف شود یا تغییر کند. بسیاری از کاربران پیش از آن‌که عکس‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی مختلف منتشر کنند، اطلاعات آن‌ها را حذف می‌کنند یا تغییر می‌دهند، غافل از این‌که ابزارها و اپلیکیشن‌یی وجود دارد که می‌تواند صحت این اطلاعات را تایید و ثبت کند. این اپلیکیشن‌ها برای اطمینان یافتن از صحت تصاویر و فیلم‌ها طراحی و منتشر شده‌اند.

در این مقاله اموزشی اپلیکیشن Truepic را به شما معرفی می‌کنیم که با عکس‌برداری و فیلم‌برداری از طریق آن می‌توانید مشخصات و داده‌های واقعی عکس‌ها و ویدیو‌های‌تان را ثبت کنید. در حقیقت این ابزار می‌تواند صحت و موقعیت زمانی و مکانی هر تصویر و فیلم ثبت‌شده‌ای را بررسی و تایید کند.

در واقع شما از طریق Truepic می‌توانید عکس‌ و فیلمی تاییدشده و معتبر بردارید و آن را منتشر کنید. این اپ، اعتبار عکس و ویدیو شما را بالا می‌برد و نشان می‌دهد آن‌ها فاقد هر گونه ادیتی هستند.

قابلیت‌ها و ویژگی‌های اپلیکیشن Truepic:

استفاده از این اپ در دستگاه‌های هوشمند اندرویدی و iOS رایگان است.

برای استفاده از این اپلیکیشن باید به اینترنت متصل باشید. این اپ سازگاری بسیار خوبی با اینترنت‌های 3g و 4g دارد.

امنیت مناسبی دارد. همچنین این اپ برای ثبت موقعیت مکانی عکس یا فیلم‌های‌تان باید به موقعیت مکانی گوشی شما دسترسی داشته باشد.

برای استفاده از این اپلیکیشن باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. اما می‌توانید از مشخصات مستعار استفاده کنید؛ چون فعال‌سازی حساب، به تایید ایمیل نیازی ندارد.

تمام عکس‌ها و ویدیوهایی که هر کاربر با این اپ تهیه می‌کند در حساب او باقی می‌ماند و Truepic به هیچ عنوان بدون مجوز از آن‌ها استفاده نمی‌کند.

با استفاده از این اپ، نسخه تایید و ثبت‌شده‌ای از عکس‌ها و فیلم‌های‌تان را در اپلیکیشن و نسخه‌ای از آن را هم در گالری گوشی‌تان خواهید داشت. پس اگر بخواهید اپلیکیشن را از روی دستگاه‌تان حذف کنید، می‌توانید به راحتی به عکس‌ها و ویدیو‌های خود در گالری دسترسی داشته باشید و نگران ازدست‌‌دادن آن‌ها نباشید.

شما می‌توانید مشخص کنید که اطلاعات مکانی عکس یا ویدیو شما، کاملا دقیق باشد یا فقط اطلاعاتی کلی از موقعیت مکانی آن ثبت شود. مثلا فقط به نام شهر اشاره شود. همچنین می‌توانید اطلاعات مکانی عکس خود را مخفی نگه دارید.

شما با این اپلیکیشن می‌توانید عکس و فیلم‌های‌تان را در اپلیکیشن‌های مختلف به اشتراک بگذارید یا از طریق ایمیل ارسال کنید.

استفاده از سیستم‌ رمزگذاری و تکنولوژی بلاک‌چین در ساختار این اپلیکیشن، نشان‌دهنده امنیت آن است.

هر عکس و فیلم برداشته‌شده با Truepic دارای یک کد شناسایی ۸ رقمی در یو.آر.ال است. از این کد می‌توان برای بارگیری عمومی عکس و فیلم استفاده کرد. همچنین بدون این کد، نمی‌توان تصاویر و ویدیوها را در دسترس عموم قرار داد؛ مگر این‌که خود کاربر آن را به اشتراک بگذارد.

شما با این اپلیکیشن می‌توانید به صورت نامحدود عکس و ویدیو تهیه کنید. تنها نکته این‌که برای ویدیوها محدودیتی ۳۰ ثانیه‌ای وجود دارد و نمی‌توانید با این اپ ویدیوهایی طولانی‌تر ضبط کنید.

این اپلیکیشن به هیچ‌ عنوان اطلاعات مربوط به دستگاه هوشمند یا مشخصات فردی کاربر را ذخیره و نگه‌داری نمی‌کند.

برای استفاده از Truepic ابتدا به مارکت رسمی (گوگل‌پلی و اپل‌استور) مراجعه و آن را دانلود کنید. پس از اجرای اپ، می‌توانید از طریق حساب فیس‌بوک‌تان وارد شوید یا با انتخاب گزینه Sign Up حساب کاربری خود را بسازید. پس از ورود به برنامه، با لمس تب دوربین می‌توانید عکس‌برداری کنید. سپس می‌توانید به این تب بروید و عکس را انتخاب کنید.

 

 

همچنین شما می‌توانید مشخص کنید که چه اندازه از اطلاعات موقعیت جغرافیایی شما روی عکس ثبت و نمایش داده شود. سه حالت برای این کار در نظر گرفته شده است: Exact یعنی محل دقیق، General یعنی اطلاعات کلی مکان جغرافیایی و None یعنی ثبت‌نشدن اطلاعات مکانی روی عکس. در همین قسمت از طریق گزینه امکان ارسال و به‌اشتراک گذاری عکس را هم خواهید داشت.

همچنین در قسمت بالا سمت راست اپ، با زدن روی علامت سطل اشغال می‌توانید عکس‌تان را پاک کنید. در آخر عکس شما به همراه آی‌دی، ساعت دقیق و مکان آن ثبت می‌شود. از طریق تب دوربین فیلم‌برداری هم امکان ضبط ویدیو را خواهید داشت.  

استفاده و انتشار عکس‌ها و فیلم‌ها از طریق اپلیکیشن Truepic نشان‌دهنده اعتبار آن است و بیننده را مطمئن می‌کند که عکس یا ویدیویی که می‌بیند هیچ‌ گونه ادیتی ندارد.

 اگر فعالیت سیاسی و اجتماعی انجام می‌دهید می‌توانید از این اپ برای تهیه گزارش‌های خود از اتفاقات مختلف مانند راهپیمایی‌ها استفاده کنید.