Search

مرورگر کروم را پاک‌سازی کنید

تواناتک: مرورگر کروم یکی از مرورگرهایی است که ما استفاده از آن را به کاربران تواناتک پیشنهاد می‌کنیم. این مرورگر امنیت و امکانات مناسبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. گاهی برخی از کاربران در مرورگر کروم خود با کندی سرعت مواجه می‌شوند، که اولین گام برای حل این مشکل به‌روزرسانی مرورگر کروم است، همیشه به شما توصیه می‌کنیم مطمن شوید از آخرین نسخه از مرورگر کروم استفاده می‌کنید. گام بعدی پاک‌سازی مرورگر است. شما می‌توانید مرورگر خود را پاکسازی و به تنظیمات کارخانه یا Factory Reset برگردانید. ما در این مقاله آموزشی به شما نحوه پاکسازی مرورگر کروم را آموزش می‌دهیم.

برنامه Chrome Cleanup Tool می‌تواند مرورگر کروم نصب شده بر روی سیستم شما را پاک‌سازی و به حالت تنظیمات کارخانه یا همان Factory Reset باز گرداند. برای استفاده از این برنامه ابتدا از این لینک آن را دانلود کنید. پس از ورود به این لینک، بر روی گزینه Download now کلیک کنید.

در این مرحله Accept and Download را انتخاب کنید.

پس از نصب کامل برنامه، آن را اجرا کنید. در اولین اجرا با پنجره زیر روبه‌رو می‌شوید، که برنامه به صورت خودکار شروع به جستجو موارد مشکل‌دار در کروم می‌کند. پس از اتمام این مرحله، مواردی که برای مرورگرتان مشکل ایجاد کردند را نمایش می‌دهد.

شما با انتخاب گزینه  Remove programs می‌توانید تک‌تک برنامه‌هایی که برای مرورگرتان مشکل ایجاد کردند را حذف کنید و یا با انتخاب گزینه Removal complete  می‌توانید همه برنامه‌های مشکل‌دار را از روی مرورگر خود حذف کنید.  

 

در آخر باید بر روی Continue کلیک کنید، از برنامه Chrome Cleanup Tool خارج می‌شوید و مرورگر کروم‌مجددا راه‌اندازی می‌شود. در این مرحله کروم از شما سوال خواهد کرد که آیا تمایل دارید تنظیمات کروم را به حالت پیش‌فرض بازگردانید که شما باید بر روی Rest کلیک کنید، تا تنظیمات مرورگر شما به تنظیمات کارخانه برگردانده شود.