Search

Nearby Share؛ قابلیت به‌اشتراک‌گذاری سریع فایل بین دستگاه‌های اندروید

 

یکی از قابلیت‌های انحصاری در سیستم‌عامل‌ آ.ی‌او‌.اس ایردراپ است که برای به‌اشتراک‌گذاری سریع و امن فایل‌ها بین دستگاه‌های آی‌.او‌.اس به کار می‌رود. اندروید نیز که نخواست از آی‌.او‌.اس عقب بماند، قابلیت Nearby Share را برای کاربران خود معرفی کرد. در این مقاله به معرفی این امکان و نحوه استفاده از آن می‌پردازیم.

قابلیت Nearby Share برای اشتراک‌گذاری سریع فایل‌ها بین دستگاه‌های اندرویدی استفاده می‌شود و نباید فراموش شود که برای این کار دستگاه‌های گیرنده و فرستنده می‌بایست بسیار به هم نزدیک باشند.

در ضمن، استفاده از این قابلیت تنها در اندروید ۶ و بالاتر از آن امکان‌پذیر است. پس اگر اندروید شما پایین‌تر از ۶ است، بدانید که نمی‌توانید از آن استفاده کنید. 

شما این امکان را دارید که فایل‌های مختلفی را از این راه برای همدیگر بفرستید؛ مانند عکس، ویدیو، پی‌.دی‌.اف، هایپرلینک، و همینطور لیست مخاطبین و اپلیکیشن‌ها. با این روش شما بدون نیاز به هرگونه اپلیکیشن جانبی و به‌سادگی می‌توانید فایل‌هایتان را بین دو دستگاه اندرویدی جابجا کنید. 

همینطور با نصب اپ Nearby Share در ویندوز، امکان جابه‌جایی فایل‌ها، بین اندروید و ویندوز را خواهید داشت.

روش فعال‌کردن Nearby Share در اندروید

معمولا این قابلیت در بسیاری از دستگاه‌های اندروید‌ی به صورت خودکار، فعال است. برای اینکه ببینید این قابلیت در دستگاه شما فعال است یا نه، یک فایل را باز کنید، روی گزینه ‌share آن بزنید، در پنجره‌ای که باز می‌شود، می‌بایست عبارت Nearby Share را ببینید. اما اگر این آیکون را ندیدید، به تنظیمات دستگاه اندرویدی بروید، در قسمت گوگل، وارد بخش Devices and sharing شوید و Nearby Share را از آنجا، روشن کنید.

Google > Devices and sharing > Nearby Share

نحوه ارسال فایل‌ها با Nearby Share 

فایلی که قصد ارسال آن را دارید، باز کنید، روی علامت اشتراک‌گذاری بزنید، و Nearby Share را انتخاب کنید. منتظر بمانید تا دستگاه‌های اندرویدی اطراف شما را شناسایی کند. سپس روی اسم دستگاه مورد نظرتان بزنید و منتظر بمانید تا فایل به آن منتقل شود. 

پس از انجام این کار، دارنده آن دستگاه، نوتیفیکیشنی دریافت می‌کند که می‌بایست روی آن بزند، سپس در پنجره‌ ایجاد‌شده، Turn on را انتخاب کند و منتظر بماند تا اسم دستگاه ارسال‌کننده ظاهر شود، نام دستگاه را انتخاب کند و در نهایت روی گزینه Accept بزند و فایل را دریافت کند.

برای اعمال تنظیمات دیگر این قابلیت به Settings بروید، روی گوگل بزنید. Device connections را انتخاب کنید و روی Nearby Share بزنید. در این صفحه می‌توانید اسم دستگاه‌تان را عوض کنید. همینطور از قسمت Device visibility می‌توانید مشخص کنید که چه کسانی بتوانند برای شما فایل ارسال کنند.