Search

نحوه دریافت تیک آبی برای حساب اینستاگرام

تواناتک: اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی عکس و ویدیومحور است که از اشخاص عادی گرفته تا افراد مشهور و شرکت‌های بزرگ روزانه در آن فعالیت دارند. حساب افراد مشهور و شرکت‌های بزرگ در این شبکه اجتماعی تیک آبی دارد و دارای اعتبار است. اینستاگرام پیش از این با ارزیابی‌هایی که انجام می‌داد به صورت اتوماتیک به این حساب‌ها تیک آبی می‌داد ولی در به‌روزرسانی اخیر خود این قابلیت را در اختیار کاربران قرار داده است تا در صورت تمایل درخواست‌شان را برای دریافت تیک آبی ثبت کنند و بعد درخواست آن‌ها را بررسی می‌کند. در این مقاله آموزشی نحوه ثبت درخواست دریافت تیک آبی را به شما آموزش می‌دهیم.

تیک آبی حساب‌های اینستاگرامی نشان‌دهنده اعتبار حساب و در حقیقت نوعی احزار هویت افراد، شرکت‌ها و برندهای معتبر و مطرح است. همچنین تیک آبی راهی برای تفکیک حساب‌های معتبر از حساب‌های فیک یا جعلی است. معمولا افراد شناخته‌شده دنیا مانند ورزشکاران، هنرمندان، افراد موفق و برندهای مطرح دنیا، به‌سادگی‌ می‌توانند برای حساب خود در اینستاگرام تیک آبی دریافت کنند.

اینستاگرام در به‌روزرسانی اخیر خود گزینه وریفای (Verify) یا همان تایید حساب کاربری را در اختیار کاربران قرار داده است تا به‌راحتی بتوانند درخواست خود را برای دریافت تیک آبی، به اینستاگرام ارسال کنند. سپس اینستاگرام با بررسی شرایط و پروفایل کاربر، درخواست او را تایید یا رد می‌کند.

حساب شما برای دریافت تیک آبی اینستاگرام باید شرایط زیر را داشته باشد:

باید عمومی یا پابلیک باشد. تیک آبی به حساب‌های خصوصی اینستاگرام تعلق نمی‌گیرد.

باید فعال باشد و افراد زیادی با حساب شما در تعامل باشند و حساب شما را مدام جستجو کنند.

باید کامل باشد. حساب کامل به حسابی گفته می‌شود که عکس‌ پروفایل داشته باشد، در بخش اطلاعات (Bio) آن توضیح مختصری درباره صاحب حساب یا فعالیت‌هایش وجود داشته باشد و نیز پست‌هایی در صفحه‌ آن ارسال شده باشد.

اگر شرایط دریافت تیک آبی را دارید برای انجام این‌ کار به پروفایل خود مراجعه کنید، به قسمت تنظیمات بروید و روی گزینه Request Verification بزنید. اکنون باید ضمن واردکردن آی‌.دی و اسم کامل خود، برای تایید هویت‌تان یک فایل شناسایی به اینستاگرام ارسال کنید. مدرک شناسایی که اینستاگرام از شما می‌خواهد ترجیحا باید مدرکی عکس‌دار و تایید‌شده توسط دولت باشد و البته شامل مشخصات فردی شما چون اسم، فامیل و تاریخ تولد باشد. شما می‌توانید از پاسپورت، گواهی‌نامه یا کارت ملی خود استفاده کنید. در غیر این صورت اگر صفحه شما تجاری است می‌توانید مدارک مربوط به فعالیت‌تان مانند مدارک مربوط به مالیات یا فیش‌های آب، برق و اینترنت را ارسال کنید. سپس این فایل را باید در قسمت Please attach a Photo of your ID آپلود کنید.

اینستاگرام همچنین اشاره کرده است که ارسال این درخواست همراه با مدارک به معنای دریافت قطعی تیک آبی نیست. درخواست شما باید بررسی شود و نتیجه آن در قالب پیامی برای شما فرستاده می‌شود.

فراموش نکنید برای استفاده از این قابلیت باید حتما اپلیکیشن اینستاگرام خود را به‌روزرسانی کنید. تا کنون این قابلیت در اختیار کاربران iOS قرار گرفته است و قطعا به زودی برای کاربران اندروید هم عرضه خواهد شد.