Search

نکات امنیتی که قبل از فروش گوشی باید به آنها توجه کنید

تواناتک: برای بسیاری از ما پیش آمده است که بخواهیم گوشی و یا دستگاه هوشمند خود را بفروشیم، ولی باید پیش از فروش اقداماتی را انجام دهیم تا پس از فروش گوشی، افراد ناشناس به اطلاعات و فایل‌های موجود در گوشی ما دسترسی پیدا نکنند. در این مطالب آموزشی به شما نکات امنیتی مهم که باید قبل فروش گوشی به آنها توجه کنید را آموزش می‌دهیم.

در گام نخست، از کلیه اطلاعات و فایل‌های موجود در گوشی خود نسخه پشتیبانی تهیه کنید. در این مطلب آموزشی به شما برترین اپلیکیشن‌های پشتیبان‌گیری و بازیابی اطلاعات را معرفی کردیم.

پس از تهیه نسخه پشتیبانی و انتقال فایل آن به گوشی جدید و یا دسکتاپ خود، شروع به پاکسازی گوشی خود کنید، کافی است فایل‌ها و اطلاعات موجود در گوشی و حافظه جانبی گوشی خود را حذف کنید به‌روشی که بازیابی آنها امکان‌پذیر نباشد. در ادامه مطلب نحوه پاکسازی گوشی‌های اندرویدی، ویندوزفون و آیفون را به شما آموزش می‌دهیم.

پاکسازی گوشی در سیستم‌عامل iOS

از کلیه سرویس‌های آیفون که استفاده می‌کنید، مانند  iCloud ، iMessage خارج شوید.

آی‌دی اپل خود را لاگ‌اوت کنید.

Find My iPhone، را هم خاموش کنید:

Settings > iCloud >Find My iPhone

حالا می‌توانید شروع به پاک کردن اطلاعت آیفون خود کنید:

General > Reset > Erase All Content and Settings

اگر از شما رمزعبور را خواستند، وارد کنید و سپس گزینه Erase را انتخاب کنید.

پاکسازی گوشی در اندروید

برای این‌کار در گام نخست، گوشی اندرویدی را به تنظیمات کارخانه برگردانید. در این مطلب آموزشی نحوه انجام این کار آموزش داده شده است. در این روش اپلیکیشن‌ها پاک می‌شوند ولی امکان بازیابی اطلاعات پس از اعمال این کار وجود دارد، پس توصیه می‌کنیم پس از بازگردن گوشی به تنظیمات کارخانه، برای پاک کردن اطلاعات از اپلیکیشنiShredder استفاده نمایید و پس از آن گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانید.

پاکسازی گوشی در ویندوزفون

برای پاکسازی گوشی ویندوز فون، از طریق منوی Settings ، وارد بخش About شوید و گزینه Reset Your Phone را انتخاب کنید، مدتی صبر کنید تا گوشی شما ریست شود و اطلاعات آن پاک شود.

برای اینکه مطمن شوید بازیابی اطلاعات شما امکان‌پذیر نمی‌باشید، حافظه گوشی را با اطلاعات نامرتبط و غیر مهم پر کنید و پس از آن دوباره گوشی را ریست کنید. با انجام این کار خیال شما راحت باشد بازیابی اطلاعات و فایل‌های شما غیرممکن است.

در آخر حتما قبل از اینکه اقدامی برای فروش گوشی خود کنید، به روش‌های بالا اطلاعات گوشی خود را حذف کنید و گوشی را پاکسازی کنید.