Search

چگونه اپلیکیشن‌ها را در اندروید قفل کنیم؟

تواناتک: در سیستم‌عامل اندروید اپلیکیشن‌های زیادی هستند که می‌توانند از اپ‌ها و فایل‌های دستگاه شما محافظت کنند. یکی از آن‌ها Norton App Lock است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

Norton App Lock اپلیکیشن امن و مناسبی است که یک لایه امنیتی در دستگاه شما ایجاد می‌کند که موجب حفظ اطلاعات و عدم دسترسی افراد ناشناس به اپلیکیشن‌های‌ شما می‌شود. با این اپلیکیشن می‌توانید برای اپ‌های خود از جمله اپ‌های حساس و حاوی اطلاعات شخصی، رمز‌عبور یا پترن/الگو تعریف کنید. در این حالت کسی بدون واردکردن کد یا پترن شما نمی‌تواند به اپ‌های‌تان دسترسی داشته باشد. همچنین اگر کسی سه بار برای دسترسی به اپلیکیشن‌ها یا اطلاعات و فایل‌های شما تلاش ناموفق داشته باشد، از او عکس گرفته می‌شود. 

برای استفاده از این اپلیکیشن، به گوگل‌پلی بروید و آن را دانلود و اجرا کنید. زمانی که برنامه را برای بار اول اجرا می‌کنید با پنجره‌ای مواجه می‌شوید که باید در آن گزینه Agree & Launch را انتخاب کنید. در مرحله بعد روی اوکی بزنید و گزینه Allow permission را فعال کنید. 

سپس روی Setup بزنید و به این مسیر بروید:

Installed services > Norton App Lock Service 

در مرحله بعد باید گزینه Off را On کنید. در این میان برای شما پنجره‌ای نمایش داده می‌شود که باید Allow را انتخاب کنید. سپس پسورد یا پترن/الگوی مورد نظرتان را وارد کنید.

وقتی این مرحله را با موفقیت انجام دادید، گزینه Choose Google Account را انتخاب کنید تا از اپلیکیشن نورتون برای محافظت از حساب گوگل‌تان هم استفاده کنید.

یکی از مزایای اتصال حساب گوگل به این اپلیکیشن این است که اگر رمز یا الگوی اپلیکیشن را فراموش کرده باشید، می‌توانید آن را از طریق حساب گوگل‌ خود بازیابی کنید. 

در این مرحله روی علامت قفل در بالا سمت راست بزنید و در لیست اپلیکیشن‌ها، قفل مقابل اپ‌هایی که می‌خواهید محافظت شوند را فعال کنید. در این صورت فقط با واردکردن رمزعبور یا پترن/الگو امکان دسترسی به اپ‌ها را دارید.

برای غیرفعال‌کردن رمزعبور یا پترن هم باید علامت قفل را غیرفعال کنید.