Search

چگونه به‌سادگی عکس یا ویدیوی باکیفیت ارسال و دریافت کنیم؟

تواناتک – بسیاری از شما همراهان برای ارسال عکس و ویدیو معمولا از پیام‌رسان‌هایی مثل تلگرام استفاده می‌کنید؛ البته بعضی پیام‌رسان‌ها محدودیت حجمی‌ دارند. پس اگر بخواهید یک عکس باکیفیت و با حجم بالا را از طریق تلگرام بفرستید، تلگرام حجم و البته کیفیت آن عکس و ویدیو را پایین می‌آورد و به مخاطب‌تان منتقل می‌کند. ارسال ویدیوهای طولانی یا با حجم بالا زمان زیادی می‌برد؛ مخصوصا که در ایران سرعت اینترنت بسیار پایین است. در این مقاله به چگونگی ارسال و دریافت سریع و باکیفیت یک عکس و ویدیوی با حجم بالا می‌پردازم.

یک روش خوب و کاربردی،‌ استفاده از فضاهای ذخیره‌سازی ابری است. شما به‌سادگی می‌توانید عکس و ویدیو‌ یا هر محتوایی را در این فضاها با دیگران به اشتراک بگذارید.

گوگل‌درایو، دراپ‌باکس و وان‌درایو فضاهای ابری امنی هستند که می‌توانید با خیالی آسوده از آن‌ها استفاده کنید. البته بر اساس گفته کاربران تواناتک گوگل‌درایو در ایران مسدود یا فیلتر است.

پیش از این در چند برنامه مجزا، این سه فضای ابری را به شما معرفی کرده‌ایم.

دراپ‌باکس قسمت اول و دوم

گوگل‌درایو

وان‌درایو

برای استفاده از هر یک از این فضاهای ابری، پیش از هر چیز باید یک حساب کاربری داشته باشید. ساختن حساب کاربری رایگان است. برای این کار مشخصات‌ خود را وارد کنید و حساب‌تان را بسازید. البته به یاد داشته باشید که حتما در سایت‌های رسمی یا از طریق اپلیکیشن‌های رسمی‌ حساب کاربری بسازید.

ادامه مقاله را بر اساس «وان‌درایو» پیش می‌بریم که در ایران فیلتر نیست.

بعد از ورود به حساب‌تان، با این صفحه روبه‌رو می‌شوید. حال می‌توانید برای عکس‌ها، ویدیو‌ها یا فایل‌هایی که می‌خواهید با دیگران به اشتراک بگذارید، یک پوشه بسازید، یا این‌که بدون ساخت پوشه آن‌ها را به اشتراک بگذارید. کافی است فایل مورد نظر را بکشید و در صفحه رها کنید. بعد در قسمت بالا پیامی را می‌بینید مبنی بر این‌که فایل شما در حال آپلود است. پس از اتمام عملیات هم می‌توانید فایل‌تان را در صفحه ببینید.

بعد روی فایل کلیک راست کنید و گزینه Share را انتخاب کنید.

در پنجره‌ بعدی، می‌توانید گزینه کپی لینک را بزنید و لینک را برای شخص مورد نظرتان بفرستید؛ از طریق ایمیل یا از طریق پیام‌رسان می‌توانید این کار را انجام دهید. توجه داشته باشید که هر شخصی که این لینک را داشته باشد می‌تواند به این فایل دسترسی پیدا کند. 

اما روش امن‌تری هم برای به اشتراک گذاشتن محتوا وجود دارد. بعد از زدن دکمه Share، روی گزینه Anyone with this link can edit، که به طور پیش‌فرض انتخاب شده، کلیک کنید و بعد Specific People را انتخاب کنید و Apply را بزنید. بعد ایمیل مخاطب یا مخاطبان مورد نظر را وارد کنید و گزینه Send را بزنید.

به همین سادگی و بدون محدودیت می‌توانید عکس‌، ویدیو یا فایل‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید؛‌ بدون این‌که نگران کم‌شدن کیفیت آن‌ها باشید.

البته اگر امنیت فایل‌ها برا‌ی‌تان مهم است، باید آن‌ها را رمزگذاری کنید. برای این کار می‌توانید از AES Crypt استفاده کنید.