Search

قابلیت‌های جدید در نسخه جدید اپلیکیشن واتس‌اپ

واتس‌اپ یکی از اپلیکیشن‌های ارتباطاتی است که به کاربران امکان برقراری تماس‌ رایگان و ارسال پیام و محتوا را می‌دهد. اپلیکیشن واتس‌اپ در آخرین به‌روزرسانی خود از یک قابلیت جدید رونمایی کرد. قالب‌بندی نوشته‌ها در نسخه جدید واتس‌اپ اضافه شده است.

قالب‌بندی نوشته‌ها که چندی پیش در نسخه آزمایشی در مرحله تست بود اکنون در نسخه رسمی اپلیکیشن واتس‌اپ در اختیار کلیه کاربران قرار گرفته است. شما با استفاده از این قابلیت می‌توانید متن پیام را بولد و ایتالیک کرده یا روی آن خط بکشید. در واتس اپ هم برای ایجاد تغییر در متن پیام  باید کنار آنها از یک علامت مخصوص استفاده کنید. برای بولد کردن کافی است علامت * را در دو طرف کلمه قرار دهید. برای ایتالیک کردن کافی است دو طرف کلمه _  بگذارید و برای خط کشیدن بر روی پیام کافی است علامت ~ را در دو طرف کلمه قرار دهید.

واتس اپ همچنین از قابلیت‌های کاربردی دیگری هم برای نسخه آزمایشی اپلیکیشن خود رونمایی کرد که قطعا با گذشت زمان به نسخه اصلی منتقل خواهند شد. در نسخه آزمایشی وقتی یک پیام جدید دریافت می‌کنید، نام شخص ارسال‌کننده در نوار اعلان‌ها به شکل برجسته به نمایش در می آید و شما با استفاده از گزینه “Reply” امکان پاسخ به پیام را در همین قسمت دارید. واتس‌اپ در حقیقت برای شما یک صفحه پاپ آپ کوچک باز می‌کند که از طریق این قسمت و بدون نیاز به وارد شدن به اپلیکیشن می‌توانید پاسخ پیام را برای مخاطب خود ارسال کنید و همچنین از طریق همین پنجره امکان ارسال اموجی و پیام صوتی را هم دارید.

قابلیت جدید دیگر در نسخه آزمایشی اپلیکیشن واتس‌‌اپ این است که شما با انتخاب عکس پروفایل گروه امکان اعمال تغییراتی چون ترک گروه، بی‌صدا کردن آن، نشانه‌گذاری پیام‌ها به معنای خوانده شده آنها را خواهید داشت.

آخرین ویژگی جدید این نسخه از واتس‌اپ امکان انتخاب و گذاشتن والپیپرهای مختلف به عنوان پس‌زمنیه صفحه گفتگویتان است. برای استفاده از این قابلیت کافی‌ست مسیر زیر را دنبال کنید:

settings > Chats > Wallpaper > Solid color

این قابلیت‌ها فعلا در نسخه آزمایشی واتس‌اپ عرضه شده است و برای بهره‌مند شدن از این قابلیت‌ها در نسخه اصلی واتس‌اپ باید مدتی منتظر بمانید. برای دریافت نسخه آزمایشی به این لینک مراجعه کنید.