Search

قابلیت‌های جدید و کاربردی در نسخه جدید تلگرام

تواناتک: تلگرام یکی از پیام‌رسان‌های محبوب در میان کاربران دنیا است. این پیام‌رسان در آخرین نسخه خود از قابلیت‌های جدیدی چون Instant View، Telegraph و Jump to Date رونمایی کرد. در این مطلب آموزشی به بیان این قابلیت‌ها و کاربردهای آنها می‌پردازیم.

قابلیت Instant View، قابلیتی مناسب است که نمایش مقالات را برای شما آسان‌تر می‌کند. شما با این قابلیت می‌توانید مقالات وب‌سایت‌هایی چون Medium یا TechCrunch را راحت‌تر و سریعتر بخوانید. این قابلیت به این صورت عمل می‌کند، که وقتی لینکی از مقالات این وب‌سایت‌ها را در تلگرام به اشتراک می‌گذارید، دکمه Instant View را پایین لینک مقاله خواهید دید که با کلیک بر روی آن، مقاله به سرعت برای شما نمایش داده می‌شود. این قابلیت بسیار کاربردی و مفید است، چرا که بسیار مصرف دیتای اینترنت شما را کاهش می‌دهد و همچنین مقاله را برای شما با سرعت بیشتری نمایش می‌دهد. اکنون وب‌سایت‌های کمی هستند که از این قابلیت تلگرام پشتیبانی می‌کنند ولی قطعا تعداد آنها در آینده نزدیک افزایش خواهد یافت. 

قابلیت Telegraph، به شما این امکان را می‌دهد که پست‌هایی بسازید که حاوی مارک داون، عکس و انواع کدهای embed باشد. در حقیقت پست‌هایی که با تلگراف می‌سازید به شکل Instant View است و به صورت زیبا در تلگرام به نمایش درمی‌آیند. برای ساخت این نوع پست‌ها به این لینک مراجعه کنید.

قابلیت جدید دیگر تلگرام که به موتور جستجو تلگرام اضافه شده است، Jump to Date است. با استفاده از این قابلیت وقتی بر روی دکمه Search در پنجره مکاتبات خود کلیک می‌کنید، تقویمی برای شما به نمایش درمی‌آید که با انتخاب تاریخ مورد نظر، مکاتبات آن روز برای شما نمایش داده می‌شود. این قابلیت، جستجو برای رسیدن به متن مورد نظر را در میان مکاتبات برای شما آسان می‌کند.

قابلیت Groups in Common، هم قابلیت جدیدی است که به شما این امکان را می‌دهد که با مراجعه به پروفایل کاربران در تلگرام، و انتخاب گزینه Groups in Common، ببینید که کاربر مورد نظر با شما در چه گروه‌هایی به صورت مشترک عضو است. 

بخش Recent Stickers هم دسترسی به پکیج کامل استیکرها را برای شما آسانتر کرده است. در این قسمت کافی است، انگشت خود را بر روی یکی از استیکرها نگه‌دارید و گزینه View Pack را برای دسترسی و مشاهده کامل استیکرها انتخاب نمایید. 

در آخر، تلگرام در نسخه جدید خود بسیاری از باگ‌ها را حل کرده و عملکرد این پیام‌رسان بهبود یافته است. 

نسخه 3.14 تلگرام را از مارکت‌های رسمی دریافت نمایید و از قابلیت‌های جدید تلگرام بهره‌مند شوید.

منبع