Search

رمزگذاری فایل‌ها قبل از انتقال آن‌ها به فضاهای ابری

تواناتک: بسیاری از ما فضاهای ابری را برای ذخیره اطلاعت مهم خود انتخاب می‌کنیم. فضای ابری، فضای بسیار مناسبی برای ذخیره و به‌اشتراک‌گذاری فایل‌ها است. تنها توصیه‌ای که ما برای استفاده از فضاهای ابری برای شما داریم، رمزگذاری فایل‌ها پیش از ذخیره‌ آنها بر روی فضاهای ابری است. این کار امنیت فایل‌های شما را بسیار بالا می‌برد و کسی به‌غیر از خود شما امکان دسترسی به فایل‌های شما را نخواهد داشت. در این مطلب آموزشی نحوه رمز‌گذاری فایل‌ها پیش از انتقال آنها به فضاهای ابری را به شما آموزش می‌دهیم.

وقتی می‌خواهید فایل‌های مهم را در فضاهای ابری ذخیره کنید، شاید نگران این باشید اگر کسی بتوانید به  اطلاعات اکانت فضای ابری شما دسترسی پیدا کند و وارد فضای ابری شما شود، می‌تواند به فایل‌های شما هم دسترسی داشته باشد. حال اگر فایل‌های مهم را پیش از انتقال به فضاهای ابری رمزگذاری کنید و پس از آن به فضای ابری منتقل کنید، کسی به غیر از خود شما امکان دسترسی به محتوای فایل‌های شما را نخواهد داشت.

نرم‌افزار “Boxcryptor”، نرم‌افزار مناسبی برای رمزگذاری فایل‌ها پیش از انتقال‌ها بر روی فضاهای ابری است. این نرم‌افزار از سیستم‌عامل‌های مختلف چون ویندوز، Mac OS، اندروید، iOS، ویندوز‌فون و بلک‌بری پشتیبانی می‌کند. این نرم‌افزار از فضاهای ابری گوگل‌درایو، دراپ‌باکس و وان درایو پشتیبانی می‌کند. این نرم‌افزار دارای نسخه رایگان و پولی است. نسخه رایگان این نرم‌افزار تنها می‌تواند فایل‌های شما در یک فضای ابری را رمزگذاری کند. در این نرم‌افزار فایل‌ها با استاندارد AES-256 رمزگذاری می شوند.

در گام نخست به وب‌سایت رسمی این نرم‌افزار مراجعه کنید و نسخه مناسب را برای سیستم خود دانلود کنید.

پس از نصب و اجرا برنامه در گام نخست نیاز به ثبت‌نام است. مشخصات خود را وارد کنید و فراموش نکنید، یک رمزعبور مناسب و قوی برای اکانت خود انتخاب کنید و پس از آن گزینه Ok را انتخاب نمایید.

در مرحله بعدی نوع پلن خود را انتخاب نمایید، اگر می‌خواهید از نسخه رایگان استفاده نمایید، گزینه “Free” را انتخاب کنید.

اکنون به آدرس ایمیل شما یک لینک فعال‌سازی ارسال شده است، بر روی لینک کلیک کنید. اکنون پیامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن فعال‌سازی برای شما نمایش داده می‌شود.

حال یک درایو رمزگذاری شده به اسم Boxcryptor بر روی سیستم شما ایجاد شده است. اگر پیش از این برنامه‌های مدیریت سرویس‌های ابری را بر روی سیستم خود نصب کردید، نرم‌افزارBoxcryptor قادر است آنها را به صورت خودکار شناسایی کند. در این حالت وقتی وارد فولدرBoxcryptor می‌شوید، فایل‌های مربوط به هریک از فضاهای ابری را در این فولدر مشاهده خواهید کرد. وارد فولدر یکی فضاهای ابری مورد نظر خود شوید، یک فولدر را در این فضای ابری که می‌خواهید رمز‌گذاری کنید انتخاب کنید و بر روی آن کلیک راست کنید و گزینه Boxcryptor و سپس Encrypt را انتخاب نمایید. حال فولدر مورد نظر شما رمزگذاری می‌شود و نام فولدر به رنگ سبز رنگ در می‌آید. حال اگر به فولدر فضای ابری مورد نظر خود مراجعه کنید، مشاهده می‌کنید که نام فولدر رمزگذاری شده در این فضا، به صورت چینی نمایش داده می‌شود و دسترسی به آنها از طریق فولدر فضای ابری امکان پذیر نیست. حال اگر هر فایلی را درون این فولدر در درایورBoxcryptor کپی کنید، به صورت اتوماتیک رمز‌گذاری می‌شود.  

وقتی فایل‌های موجود در فضای ابری خود را توسط “Boxcryptor”رمزگذاری می‌کنید تنها از طریق نرم‌افزار “Boxcryptor” امکان مشاهده و دانلود آنها را خواهید داشت.

برای نحوه استفاده از نرم‌افزار “Boxcryptor” می‌توانید ویدیو آموزشی که این شرکت در اختیار کاربران خود قرار داده است را ببینید.

به شما توصیه می‌کنیم کلیه اطلاعات و فایل‌های مهم خود را در یک فضای ابری نگه‌داری کنید و آنها را توسط نرم‌افزار “Boxcryptor” برای امنیت بیشتر رمز‌گذاری کنید، تا نگران دسترسی افراد ناشناس به فایل‌های مهم خود نباشید.