Search

آموزش نحوه انتقال اپلیکیشن‌ها و داده‌ها به کارت حافظه در اندروید

تواناتک – پرشدن حافظه داخلی دستگاه اندرویدی یکی از مشکلات اساسی کاربران این سیستم‌عامل است؛ چرا که همیشه حافظه داخلی دستگاه محدود است و بخش زیادی از آن صرف فایل‌های سیستمی می‌شود. پرشدن حافظه داخلی دستگاه، مشکلاتی را از قبیل کاهش سرعت دستگاه برای کاربران به وجود می‌آورد. اما کاربران با استفاده از حافظه‌های خارجی و انتقال داده‌ها و اپلیکیشن‌ها به این حافظه می‌توانند این مشکلات را حل کنند. در این مقاله به شما می‌گوییم چگونه در سیستم‌عامل اندروید، اپلیکیشن‌ها و داده‌ها را به کارت حافظه جانبی منتقل کنید. پس اگر گوشی یا تبلت اندرویدی شما سرعت عملکرد بسیار کندی دارد، حتما این مقاله را تا آخر بخوانید.

بعضی از دستگاه‌های اندرویدی قابلیت اضافه‌کردن حافظه خارجی را دارند. در این دستگاه‌ها شما می‌توانید با اضافه‌کردن حافظه خارجی و انتقال فایل‌ها و برنامه‌ها به آن، حافظه داخلی دستگاه‌تان را خالی کنید.

پیش از شروع آموزشِ نحوه انتقال اپ‌ها و فایل‌ها به کارت حافظه، بهتر است بدانید که بسیاری از اپ‌ها بعد از انتقال به حافظه، مقداری از داده‌های خود را روی حافظه داخلی باقی می‌گذارند و به صورت کامل به حافظه خارجی منتقل نمی‌شوند. ولی با انتقال تعداد زیادی از اپ‌های نصب‌شده در حافظه داخلی به حافظه خارجی، می‌توانید شاهد تاثیر صرفه‌جویی در استفاده از حافظه داخلی باشید و ببینید که عملکرد گوشی یا تبلت‌تان بهتر شده است.

برای انجام این کار:

۱- به قسمت تنظیمات گوشی یا تبلت‌تان بروید.

۲- وارد بخش Application Manager شوید.

۳- برنامه‌ای را که می‌خواهید به کارت حافظه منتقل کنید، انتخاب کنید.

۴- روی قسمت Storage کلیک کنید.

۵- گزینه SD card را انتخاب کنید.

اما باید به دو نکته مهم اشاره کنیم:

اگر نتوانستید مسیر بالا را در تنظیمات گوشی‌ یا تبلت‌تان پیدا کنید، به این دلیل است که دستگاه‌تان امکان انتقال به حافظه خارجی از طریق قسمت مدیریت اپلیکیشن‌ها را ندارد.

همچنین اگر بعد از انتقال اپ پشیمان شدید و خواستید آن را دوباره به حافظه داخلی منتقل کنید، کافی است مراحل یک تا ۴ را دوباره انجام دهید و در مرحله ۵ گزینه internal storage را انتخاب کنید.

اما انتقال داده‌ها از حافظه داخلی به حافظه خارجی، چگونه صورت می‌گیرد؟

برای این کار:

۱- به قسمت تنظیمات گوشی بروید.

۲- وارد قسمت Storage شوید و گزینه Transfer data to SD Crad را انتخاب کنید.

 

اگر این تنظیمات در گوشی‌ یا تبلت‌تان وجود نداشت، می‌توانید با متصل‌کردن دستگاه‌تان به کامپیوتر از طریق کابل USB، فایل‌ها را از حافظه داخلی به کارت حافظه منتقل کنید.

پس اگر سرعت عملکرد دستگاه‌تان پایین بود، فضای داخلی حافظه‌ دستگاه‌تان را به روشی که در این مقاله خواندید خالی کنید تا مشکل‌تان برطرف شود.