Search

توصیه‌های لازم برای حفظ امنیت گوشی هوشمند

تواناتک: امنیت گوشی هوشمند شما بسیار مهم و حائز اهمیت است. همیشه باید به امنیت گوشی توجه کنیم، چرا که گاهی اطلاعات مهمی را در گوشی ذخیره کردیم. با رعایت نکات امنیتی برای گوشی هوشمند، باید از نفوذ هکر‌ها جلوگیری کنید. در این مقاله آموزشی، تواناتک به شما توصیه‌هایی می‌کند که توسط آن‌ها می‌توانید امنیت گوشی خود را حفظ کنید و امنیت گوشی خود را در مقابل حمله هکرها بالا ببرید.

اولین و مهم‌ترین راه برای حفظ امنیت گوشی هوشمند، تعریف کردن کد امنیتی برای دسترسی به گوشی است. با تعریف کردن کد امنیتی برای گوشی‌ خود، کسی امکان دسترسی به محتویات گوشی شما و استفاده از آن را بدون وارد کردن کد امنیتی درست ندارد. پس با این‌کار از ورود افراد ناشناس که ممکن است به هر دلیل به گوشی شما دسترسی پیدا کنند، جلوگیری کنید و امنیت گوشی خود را بالا ببرید. معمولا در سیستم‌عامل اندروید و “iOS” امکان تعریف کد امنیتی بر روی گوشی وجود دارد.

همیشه سیستم‌عامل گوشی خود را به‌روزرسانی کنید و مطمئن باشید از آخرین نسخه استفاده می‌کنید. همیشه نسخه‌های جدید سیستم‌عامل‌ها قابلیت‌های جدیدی را به همراه دارند و در بسیاری از زمان‌ها مشکلات امنیتی نسخه قبل را برطرف می‌کنند و نسخه جدید‌تر امنیت بیش‌تری را نسبت به نسخه قبلی دارد. پس از به‌روزرسانی سیستم‌عامل گوشی خود غافل نشوید.

برای حفظ امنیت سیستم‌عامل گوشی خود از روت کردن و یا جیلبرک کردن گوشی اکیدا خودداری کنید. این کار امنیت سیستم‌عامل دستگاه شما را پایین می‌آورد و آن را آسیب‌پذیرتر می‌کند. در حقیقت در این حالت امکان نفوذ هکرها به دستگاه شما بیشتر می‌شود و امنیت گوشی شما بسیار پایین می‌آید. در مورد مزایا و معایب این کار در این مقاله آموزشی بیشتر بخوانید.

اپلیکیشن‌های مورد نظر خود را از مارکت‌های رسمی و معتبر دانلود و یا خریداری کنید. به هیچ‌عنوان استفاده از مارکت‌های غیررسمی را برای دانلود اپلیکیشن‌ها به دلیل موارد امنیتی به شما توصیه نمی‌کنیم. در مورد اپلیکیشن‌هایی هم که نصب می‌کنید بسیار دقت کنید که اپلیکیشن‌هایی را که مخرب هستند به هیچ عنوان دانلود نکنید، چرا که این نرم‌افزارهای مخرب، به گوشی شما آسیب وارد می‌کنند، سیستم شما را آلوده می‌کنند و می‌توانند اطلاعات دستگاه شما را هم به سرقت ببرند.

دسترسی اطلاعات را برای اپلیکیشن‌ها محدود کنید. معمولا وقتی اپلیکیشنی را نصب می‌کنید، در اولین زمانی که می‌خواهید از آن استفاده کنید، از شما خواسته می‌شود که به این اپلیکیشن برای دسترسی به بخش‌های مختلف گوشی دسترسی بدهید. شما با توجه به نوع اپلیکیشن و حوزه کاری آن تنها به بخش‌هایی که نیاز است دسترسی بدهید. به هیچ عنوان به اپلیکیشن‌ها دسترسی‌های نامرتبط ندهید.

تنها در هنگام استفاده بلوتوث و فایرلس گوشی خود را روشن کنید. در مواقعی که از بلوتوث و یا وایرلس دستگاه خود استفاده نمی‌کنید به هیچ عنوان آن‌ها را روشن نگذارید. چرا که این کار به هکرها امکان نفوذ به گوشی شما را از طریق شبکه می‌دهد. در این حالت هکرها با اتصال به گوشی شما، می‌توانند به اطلاعات مهم شما دسترسی پیدا کنند.

در آخرین گام، برای حفظ امنیت اطلاعات گوشی خود، از اطلاعات آن نسخه پشتیبانی تهیه کنید. در هنگامی که گوشی شما دزدیده شد، وقتی از اطلاعات خود نسخه پشتیبانی داشته باشید، می‌توانید آن اطلاعات را بازگردانید.