Search

واتس‌اپ به نزدیک یک میلیارد کاربر فعال رسید

واتس‌اپ یکی از اپلیکیشن‌های ارتباطی محبوب در میان کاربران دنیای مجازی است. شما به وسیله این اپلیکیشن می‌توانید برای هم پیام و محتوا ارسال کنید و مکالمه صوتی برقرار کنید. این اپلیکیشن ارتباطی که به تازگی امن‌تر هم شده است، مرز ۹۰۰ میلیون کاربر را رد کرد. واتس‌اپ به‌‌تازگی کلیه محتوایی که توسط این اپلیکیشن رد‌وبدل می‌شود را رمزگذاری می‌کند.

واتس‌اپ زمانی که توسط فیس‌بوک خریداری شد، تنها حدود ۴۵۰ میلیون کاربر فعال داشت و ۳۵ مهندس برای آن کار می‌کردند. حال دو سال است که واتس‌اپ را فیس‌بوک خریداری کرده است، در این مدت این اپلیکیشن پیشرفت بسیار خوبی داشته است. اکنون تعداد کاربران فعال آن به نزدیک یک میلیارد کاربر رسیده است و روزانه ۴۲ میلیارد پیام توسط این اپلیکیشن ردوبدل می‌شود.

تنها پیشرفت واتس‌اپ بعد از خریداری شدن آن توسط فیس‌بوک، در تعداد کاربران فعال اپلیکیشن نبوده است، بلکه تعداد مهندس‌های آن هم به ۵۷ نفر رسیده است.

یکی از مهند‌سین نرم‌افزار واتس‌اپ در کنفرانس F8 گفت: واتس‌اپ به تمرکز متکی است، و همیشه می‌خواهد و در تلاش است که ساده‌ترین و قابل‌اطمینان‌ترینش را برای کاربران ارائه دهد. او در ادامه گفت بگذارید که سایر شرکت‌ها اپلیکیشن‌های ارتباطی پیچیده خود را بسازند اما ماموریت ما این است اپلیکیشنی ساده، امن و قابل اطمینان برای کاربران خود ارائه دهیم که فاقد بخش‌های اضافه باشد. ما بر روی سرویسی که برای کاربران عرضه می‌کنیم، تمرکز می‌کنیم.

او در ادامه گفت در واتس‌اپ جلسه ممنوع است. کاربران ما به هیچ‌عنوان با هم جلسه برگزار نمی‌کنند، به طور کلی هیچ جلسه‌ای در واتس‌اپ تشکیل نمی‌شود. کارکنان از طریق ابزارهای چت در گروه‌های کوچک با هم در خصوص پروژه در ارتباط هستند. هدف واتس‌اپ از عدم برگزاری جلسه به گفته این مهندس این است که این موضوع باعث می‌شود کارکنان تمرکز بیشتری را بر روی کار خود داشته باشند و سکوت کامل در محیط کار برقرار باشد.

او یکی از کلید‌های موفقیت واتس‌اپ را تمرکز بالا بر روی کارها دانست و گفت یکی مزایای حفظ تمرکز این است که نیازی به بودجه‌های بالا برای بازاریابی، خبررسانی و یا برگزاری کنفرانس نداریم. او مدعی شد که واتس‌اپ تا پیش از خریداری شدنش توسط فیسبوک از هر گونه جلب توجه اضافی جلوگیری می‌کرد.