Search

چگونه از ورود بدافزارها و نر‌م‌افزارهای مخرب به سیستم خود جلوگیری کنیم؟

تواناتک: امنیت موضوع بسیار مهمی است و داشتن امنیت در سیستم‌های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز و اندروید این روزها بسیار مهم است. به دلیل آنکه روزانه هزاران هزار بدافزار ساخته می‌شود و راه‌های جدیدی برای حمله به سیستم‌ها به کارگرفته می‌شود، بنابراین باید از نرم‌افزارهای امنیتی برای شناسایی و نابود کردن این بدافزارها استفاده کرد. در این مقاله آموزشی به شما نرم‌افزارهای امنیتی را برای محافظت از ویندوز و اندروید در مقابل بدافزارها و نرم‌افزارهای مخرب به شما معرفی می‌کنیم.

بد‌افزارها و یا نرم‌افزارهای مخرب، برنامه‌هایی هستند که پس از نصب بر روی سیستم شما، راه را برای هکرها جهت نفوذ و دسترسی به اطلاعات شما باز می‌کنند. شما در این حالت متوجه نفوذ هکرها نخواهید شد، در حالی که آنها کلیه فعالیت‌های شما را تحت کنترل دارند و به کلیه اطلاعات و فایل‌های شما هم دسترسی خواهند داشت. هکرها برای دسترسی و نفوذ به سیستم شما نیاز دارند این بدافزارها و یا نرم‌افزارهای مخرب را بر روی دستگاه‌های شما نصب کنند. معمولا این بد‌افزارها خود را در پشت یک نرم‌افزار و یا اپلیکیشن سالم پنهان می‌کنند و به عنوان قسمتی از آن بر روی سیستم شما نصب می‌شوند. تواناتک همیشه به شما توصیه کرده است که به هیچ عنوان اپلیکیشن و برنامه‌های مورد نظر خود را از مارکت‌های غیررسمی دانلود نکنید و از نصب فایل‌های متفرقه بر روی سیستم‌عامل دستگاه خود اکیدا خودداری نمایید.

تواناتک به شما توصیه می‌کند که بر روی سیستم‌عامل دستگاه خود، نرم‌افزارهای امنیتی مناسبی برای برای شناسایی و از بین بردن انواع مختلف بدافزارها و نرم‌افزارهای مخرب نصب کنید.

اگر نیازمند نرم‌افزاری هستید که قادر به اسکن و حذف نرم‌افزارهای مخرب و روت کیت‌ها از سیستم شما باشد و همچنین به‌دنبال محافظت از سیستم خود با ایمن سازی در مرورگر هستید، می‌توانید از نسخه‌ رایگان نرم‌افزار “Spybot” استفاده کنید.

“Spybot” نرم‌افزاری است برای شناسایی و از بین بردن انواع مختلف بدافزارها که از سیستم شما در برابر نر‌م‌افزارهای جاسوسی محافظت می‌کند. نسخه‌ رایگانی برای کاربران خانگی طراحی شده است که به صورت رایگان در سایت این نرم‌افزار موجود است و قابلیت آپدیت رایگان هم دارد. این برنامه به تنهایی امنیت سیستم عامل شما را تضمین نمی‌کند و شما باید برای امنیت بیشتر از سایر نرم‌افزارهای امنیتی هم استفاده کنید. (آنتی ویروس امن ، فایروال مناسب….)

ویژگی‌های نسخه‌ رایگان نرم‌افزار “Spybot”

جستجو و از بین بردن نرم‌افزارهای مخرب موجود

جستجو و از بین بردن روت کیت‌های موجود

محافظت (ایمن‌سازی) از سیستم شما در برابر وب سایت‌های مخرب و کوکی‌ها

به‌روزرسانی هفتگی رایگان

این نرم‌افزار در سیستم عامل‌ ویندوز قابل استفاده است. این  برنامه را از سایت رسمی این نرم‌افزار دانلود کنید. بعد از دانلود و نصب برنامه در زمان اجرای برنامه برای اولین بار باید به نکته زیر توجه کنید:

در مراحل اجرای برنامه برای نخستین بار،با گزینه‌ “Create registry backup” رو‌به‌رو می‌شوید که حتما روی این گزینه کلیک کنید تا نسخه‌ پشتیبان از ریجستری سیستم خود را ذخیره کنید. در این مقاله آموزشی نحوه استفاده از این نرم‌افزار را برای شما آموزش داده‌ایم.

برای سیستم‌عامل اندروید استفاده از اپلیکیشن Anti Spy را به شما پیشنهاد می‌کنیم، این اپلیکیشن می‌تواند بدافزارها و نرم‌افزارهای مخرب را برای شما شناسایی کند و آنها را از بین ببرد. این اپلیکیشن قابلین‌های متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد. این اپلیکیشن را از گوگل‌پلی دانلود نمایید.

به شما توصیه می‌کنیم اگر مشکوک هستید که هکرها به سیستم شما نفوذ کرده‌اند و فعالیت‌های شما را کنترل می‌کنند، حتما از طریق نرم‌افزارهای بالا سیستم خود را کنترل کنید.