Search

تهیه نسخه پشتیبان کامل از ویندوز ۱۰ و بازیابی آن

تواناتک: برای بسیاری از شما پیش آمده است که گاهی سیستم‌تان به دلیل مشکلات سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، یا ویروسی‌شدن، بالا نیاید. در چنین مواقعی اولین چیزی که به ذهن‌‌تان می‌رسد، نگرانی برای از دست‌دادن اطلاعات‌، برنامه‌ها و سایر دیتاهایی است که در سیستم دارید. اما اگر شما مدام نسخه پشتیبان کاملی از ویندوز – از جمله تنظیمات، اپلیکیشن‌ها و فایل‌‌هایتان – داشته باشید، دیگر نیازی نیست که نگران از دست‌دادن آن‌ها باشید.

در این مقاله به نحوه‌ گرفتن نسخه پشتیبان کامل از ویندوز ۱۰، تنظیمات آن، فایل‌ها و اپلیکیشن‌ها می‌إپردازیم و همچنین نحوه بازیابی آن‌ها را شرح می‌دهیم. پس اگر تا الان از سیستم‌تان نسخه پشتیبان نگرفته‌اید، تا آخر این مقاله را بخوانید.

گرفتن نسخه پشتیبان از ویندوز ۱۰

برای گرفتن نسخه پشتیبان کامل از ویندوز ۱۰ به Settings بروید و در بخش Update & Securit، روی گزینه Backup کلیک کنید. در قسمت Looking for an older backup? نیز روی گزینه Go to Backup and Restore (Windows 7 کلیک کنید. سپس از منوی سمت چپ، روی گزینه‌ Create a system image کلیک کنید و در نهایت گزینه On a hard disk را انتخاب کنید.

پس از این کار، در منویِ کشویی، مشخص کنید که می‌خواهید فایل‌‌های بک‌‌آپ را کجا ذخیره کنید. در این مرحله – که انتخابی است – می‌توانید فضای دیگری را برای ذخیره فایل پشتیبان مشخص کنید و فایل را در دو جا ذخیره کنید. پس از ذخیره، Next را بزنید. سپس روی Start backup کلیک کنید. مدت زمان کامل‌شدن نسخه پشتیبان نیز به بسیاری از عوامل – مانند حجم فایل‌های شما و موارد دیگر بستگی دارد.

زمانی که پروسه کامل شد، به شما توصیه می‌کنیم که حتما فایل نسخه پشتیبان را در جای دیگر هم – مانند فضاهای ذخیره‌سازی ابری یا حافظه‌های جانبی – کپی کنید و نگه دارید.