Search

آیا چت.جی‌.پی‌.تی اطلاعات ما را جمع‌آوری می‌کند؟

تواناتک: چت.جی‌.پی‌.تی ChatGPT، یک مدل زبانی مبتنی بر هوش مصنوعی است که توسط شرکت OpenAI توسعه داده شده است. این مدل قادر به تولید متن زبان طبیعی است. این سرویس می‌تواند به متن‌های ورودی پاسخ دهد و متن خروجی را با توجه به ساختار و معنی متن ورودی تولید کند. اما آیا می‌دانید اطلاعاتی که ما از طریق پرسش و پاسخ به چت.جی‌.پی‌.تی می‌دهیم چه می‌شوند؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

شرکت سازنده این سرویس ادعا دارد هیچ اطلاعات شخصی از کاربران را جمع‌آوری نمی‌کند و تنها اطلاعات مربوط به سوالات آن‌ها را به منظور داه‌های آموزشی و ارتقا سرویس استفاده می‌کند. ما همواره به شما توصیه کردیم از به‌اشتراک‌گذاشتن اطلاعات شخصی‌ خود با این سرویس‌ها برای حفظ حریم‌خصوصی‌تان خودداری کنید. در حقیقت باید درباره آنچه به چت.جی‌.پی‌.تی می‌گویید، بسیار احتیاط کنید، به‌ویژه با توجه به گزینه‌های محدود حذف داده‌ها. 

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، مکالماتی که با چت.جی‌.پی‌.تی دارید به‌طور پیش‌فرض، می‌توانند توسط OpenAI در مدل‌های زبانی بزرگ آینده‌اش به عنوان داده‌های آموزشی استفاده شوند. این به این معنا که اطلاعات به طور حداقلی می‌توانند به عنوان پاسخ به سوالات آینده کاربران دیگر بازتولید شوند. 

در ۲۵ آوریل، این شرکت تنظیمات جدیدی را معرفی کرد تا به هر کسی اجازه دهد این فرآیند را متوقف کند، بدون توجه به اینکه در کجای جهان باشد.

زمانی که وارد چت.جی‌.پی‌.تی می‌شوید، روی پروفایل کاربری خود – در گوشه چپ پایین صفحه – کلیک کنید و سپس روی تنظیمات و سپس Data Controls کلیک کنید. در اینجا می‌توانید گزینه Chat History & Training را خاموش کنید. OpenAI می‌گوید که خاموش‌کردن تاریخچه چت به معنای عدم استفاده از داده‌هایی که وارد مکالمات می‌کنید، برای آموزش و بهبود مدل‌های ماست. OpenAI می‌گوید که وقتی تاریخچه چت خاموش شود، تمام مکالمات به مدت ۳۰ روز «برای پیشگیری از سوءاستفاده» نگهداری می‌شوند و سپس به طور دائمی حذف می‌شوند.

 

تواناتک به شما توصیه می‌کند قابلیت نگه‌داری تاریخچه چت در چت.جی‌.پی‌.تی را حتما غیرفعال کنید.