Search

هفت واقعیت درباره آیفون

​۱) گوشی هوشمند اپل، اولین آیفون نبود

اندکی پس از آنکه آیفون اپل معرفی شد، شرکت سیسکو (Cisco) در سال ۲۰۰۷ از اپل شکایت کرد با این موضوع که چرا شرکت اپل نام محصولش را آیفون گذاشته است و آیفون مارک مربوط به سیسکو است. آیفونِ سیسکو یک دستگاه «VoIP» بود که به کاربرانش اجازه می داد از اسکایپ بدون کامپیو تر استفاده کنند. در واقع آیفونِ سیسکو ۲۲ روز قبل از آیفون اپل راه اندازی شد. بعد ها دو شرکت در این مورد با هم کنار آمدند و قرار بر این شد که هر شرکت حقوق خود را برای داشتن نام آیفون داشته باشد.

۲) در تبلیغات آیفون، ساعت همیشه ۴۲: ۹ یا ۴۱: ۹ صبح است

دلیل این حرکت چیست؟ همه برنامه های اپل ساعت ۰۰: ۹ صبح شروع می شوند. یکی از مسئولان اجرایی اپل در این مورد می گوید: «ما این کلید راهنما را قرار داده ایم چرا که همیشه رونمایی از محصول ۴۰ دقیقه پس از آغاز معرفی، اتفاق خواهد افتاد. وقتی تصویر بزرگ محصول بر صحنه نمایش داده می شود ما می خواهیم که ساعت تبلیغ با ساعت مشتریان یکی باشد. هرچند به طور دقیق نمی توانیم این کار را بکنیم».

مسئولان شرکت اپل در سال ۲۰۰۷ به تیم طراحی برنامه سپرده بودند تا در تبلیغ، ۴۲ دقیقه برای رونمایی از آیفون در نظر بگیرند. آن ها تقریبا درست تخمین زده بودند و در سال ۲۰۱۰ نیز برای معرفی آیپد، ۴۱ دقیقه را در نظر گرفتند.

۳) تصویر بونو (Bono) در آیفون شما مخفی است

در آیفون، برنامه موزیک را باز کنید. آیکون «Artists» را پیدا کنید. این سایه، تصویر کیست؟ او کسی نیست جز بونو؛ رهبر گروه موزیک  «U2».

۴)  آیکون اپلیکیشن نقشه به رانندگان پیشنهاد می کند تا خودشان را با ماشین از بالای پل به پایین پرتاب کنند

آیکون اپلیکیشن نقشه اپل تغییرات زیادی نسبت به اولین نقشه معرفی شده در اپل کرده است. این نقشه جاده رسیدن به مراکز اپل در شهر کوپرتیینو (Cupertino) در ایالت کالیفرنیا است. اما نکته این است که راهی که این آیکون پیشنهاد می کند راهی است که طبق آن رانندگان باید با ماشین خود را از بالای یک پل بزرگراه به پایین پرتاب کنند تا به سمت چپ بپیچند.

آیکون سیستم به روز شده آیفون، «iOS7»، با دقت بیشتری طراحی شده است. آن آیکون نیز مسیر رسیدن به مرکز آینده اپل، که تا سال ۲۰۱۶ راه اندازی می شود را نشان می دهد اما به رانندگان توصیه نمی کند که برای رسیدن به آنجا خودکشی کنند.

۵) آیفون در واقع به نام «Purple» نامیده می شد

تیم توسعه آیفون اولیه، ساختمانی در شهر کوپرتینو را به طور کامل در اختیار می گیرند و همه افراد با کارت های امنیتی به آنجا رفت و آمد می کردند. نام مستعار محصولی که آن تیم بر روی آن کار می کرد را – در واقع همان آیفون-  «Purple» (بنفش) نامیده بودند و اسم آن ساختمان هم «خوابگاه بنفش» شده بود. روی در ورودی ساختمان، کاغذی چسبانده شده و روی آن نوشته بود: «اولین قانون کلوب مشت زنی این است که نباید درباره کلوب با کسی صحبت کنید». این جمله به فیلم «کلوب مشت زنی» اثر «دیوید فینچر» اشاره دارد که در آن فیلم اولین قانون کلوب مشت زنی این بود که کسی درباره آن با دیگران صحبت نکند.

۶) محتوای اولین تماس استیو جابز هنگام معرفی اولین آیفون، یک شوخی بود

وقتی در سال ۲۰۰۷ آیفون برای اولین بار معرفی شد، استیو جابز با یک کافه تماس گرفت و ۴هزار قهوه سفارش داد. هواداران اپل نیز، هر سال در روز معرفی آیفون تماس هایی با محتوای شوخی و طنز می گیرند.

۷) رقیب جدی اپل، سامسونگ، پردازنده هایی می سازد که آیفون با آن ها کار می کند

سامسونگ در تبلیغاتش آیفون را زباله می داند. در تبلیغات گلکسی اس ۳ و اس ۴، صاحبان آیفون همگی انسان های ناتوان و بیمار هستند. اما نکته اینجا است که گویا دو شرکت اپل و سامسونگ در پس پرده با هم همکاری می کنند. به گفته کار شناسان تکنولوژی، پردازنده هایی که آیفون با آن ها کار می کند، توسط سامسونگ ساخته می شود. در نتیجه، به نظر می رسد رقابت ظاهری سامسونگ و آیفون هدفی جز فروش بیشتر برای هر دو شرکت ندارد.