Search

آموزش غیرفعال کردن نوتیفیکیشن‌ها در مرورگر فایرفاکس، گوگل کروم و ادج

تواناتک: سایت‌های مختلف، شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های مختلف به صورت مدام خبر‌ها و اتفاقات مهم را در قالب نوتیفیکیشن در مرورگر برای شما ارسال می‌کنند. برای مثال وقتی درخواست دوستی برای شما در فیس‌بوک ارسال می‌شود، نوتیفیکیشن آن به مرورگر شما ارسال می‌‌شود. دریافت این نوتیفیکیشن‌ها در مرورگر برای برخی از کاربران آزاردهنده است و کاربران ترجیح می‌دهند این نوتیفیکیشن‌ها را در مرورگر خود دریافت نکنند. ما در این مقاله آموزشی، به شما نحوه غیر فعال کردن نوتیفیکیشن‌ها در مرورگر فایرفاکس، گوگل کروم و ادج را آموزش می‌دهیم.

غیرفعال کردن نوتیفیکیشن‌ها در فایرفاکس:

برای این کار به قسمت “Options” مرورگر فایرفاکس بروید، وارد بخش “Content” شوید و در قسمت “Notifications” روی “Choose” برای بارگذاری وب‌سایت‌هایی که می‌خواهید نوتیفیکیشن‌های آن‌ها بلاک و مسدود شود کلیک کنید. بعد از انتخاب سایت مورد نظرتان، روی “Remove Site” کلیک کنید و در آخر تغییرات را ذخیره کنید.

غیر فعال کردن نوتیفیکیشن در گوگل‌کروم:

برای این کار در گوگل کروم، این آدرس را در آدرس‌بار کروم کلیک کنید و اینتر رو بزنید:  chrome://settings/contentExceptions#notifications

اکنون پنجره‌ای برای شما باز می‌شود که لیست سایت‌هایی که برای شما نوتیفیکیشن ارسال می‌کنند، نمایش داده می‌شود. هر سایتی را که می‌خواهید دریافت نوتیفیکیشن در آن را غیرفعال کنید، انتخاب کنید. سپس “Block” را انتخاب کنید و روی “Done” بزنید.

غیرفعال کردن نوتیفیکیشن در مرورگر ادج

برای این‌کار به بخش “Settings” و یا تنظیمات مرورگر مراجعه کنید، به “View advanced” بروید. در قسمت “Notifications” روی گزینه “Manage” کلیک کنید. اکنون پنجره‌ای برای شما باز می‌شود و لیست سایت‌هایی را که از آن‌ها نوتیفیکیشن دریافت می‌کنید، نمایش داده می‌شود. اکنون می‌توانید دریافت نوتیفیکیشن از سایت‌های مورد نظر را مسدود کنید.