Search

اپلیکیشن پیام‌رسان فیس‌بوک به‌زودی متحول می‌شود

چندی پیش شاهد خبر همکاری فیس بوک و اوبر بودیم. در پی این همکاری کاربران می‌توانند از درون اپلیکیشن پیام‌رسان فیس‌بوک ماشین درخواست کنند. با این قابلیت شما می‌توانید با  «بات» اوبر صحبت کنید و به او بگویید ماشین کجا به دنبال شما بیاید و مقصد شما کجا است.

این همکاری فیس‌بوک و اوبر راه را برای سایر شرکت‌ها باز کرده است تا بتوانند خدمات خود را درون پیا‌م‌رسان فیس‌بوک بیاورند. در واقع این شرکت‌ها می‌توانند بات‌های خود را درون اپلیکیشن پیام‌رسان فیس‌بوک داشته باشند. شما در پی این قابلیت می‌توانید صحبتی مجازی داشته باشید که به صورت خودکار به درخواست‌های شما پاسخ می‌دهد و اطلاعات و محاسبات هزینه‌ها را هم برای شما ارسال می‌کند. در واقع هدف فیس‌بوک از ارائه این قابلیت، تبدیل کردن پیام‌رسان خود به یک پلتفرم کسب و کار است.

فیس‌بوک مدتی است که مشغول اضافه کردن این قابلیت به پیام‌رسان خود است. کاربران آسیایی از طریق پیام‌رسان فیس‌بوک مدتی است که می‌توانند از خدماتی درون این پیام‌رسان، همچون رزرو بلیط هواپیما و مدیریت حساب‌های بانکی بهره‌مند شوند.

قرار گرفتن‌ بات‌های شرکت‌های مختلف برای ارائه خدمات در پیام‌رسان فیس‌بوک کاری زمان‌بر است و یکی از مدیران ارشد فیس‌بوک در این خصوص بیان کرده است که ما در حال آشنا کردن کاربران خود با این ویژگی هستیم. آن‌ها متوجه شدند که پیام‌رسان فیس‌بوک صرفا برای چت کردن نیست، و از این طریق می‌توانند از خدمات‌ شرکت‌های مختلفی برای انجام امور زندگی خود استفاده کنند.

نظر شما در مورد این تغییرات در پیام‌رسان فیس بوک چیست؟