Search

پایان پشتیبانی واتس‌اپ از سیستم‌عامل‌های قدیمی در پایان سال ۲۰۱۶

واتس‌اپ یکی از ابزارهای ارتباطاتی محبوب و کاربردی در میان کاربران است. کاربران زیادی برای ارسال پیام و محتوا و مکالمات از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند.

شرکت واتس‌اپ که متعلق به فیس‌بوک است، خبری را منتشر کرده و اعلام کرده است که واتس‌اپ تنها تا پایان سال ۲۰۱۶ از سیستم عامل‌های بلک‌بری (بلک‌بری ۱۰)، نوکیا S40 و نوکیا سیمبیان S60 پشتیبانی خواهد کرد و پشتیبانی از سیستم‌عامل‌های قدیمی را متوقف خواهد کرد. در خصوص سایر نسخه‌های قدیمی سیستم‌عامل‌های مطرحی چون اندروید و ویندوزفون هم واتس‌اپ اعلام کرده است که در سال ۲۰۱۷، دیگر اپلیکیشن واتس‌اپ روی نسخه‌های ۲.۱ و ۲.۲ اندروید و ویندوزفون ۷.۱  نیز قابل اجرا نخواهد بود.

شرکت واتس‌اپ در خصوص این خبر این‌گونه توضیح داد: «زمانی که ما اپلیکیشن خود را وارد بازار کردیم، بیش‌تر کاربران از سیستم‌عامل نوکیا و بلک‌بری استفاده می‌کردند، اما بعد از گذشت زمان، دو سیستم‌عامل اندروید و “iOS” بیش از ۹۰ درصد بازار را در دست خود گرفتند و اکنون به دو پلتفرمی تبدیل شدند که تعداد قابل ملاحظه‌‌ای کاربر دارند و ما همیشه به این موضوع اهمیت ویژه می‌دهیم که بیشتر کاربران از چه سیستم‌عاملی استفاده می‌کنند و روی آن‌ها تمرکز بیشتری می‌کنیم.»

از تاسیس واتس‌اپ هفت سال می‌گذرد و در این مدت واتس‌اپ پیشرفت‌های زیادی داشته است که می‌توان به اضافه شدن تماس‌های صوتی، و راه‌اندازی تماس‌های ویدیویی در آینده نزدیک اشاره کرد. همچنین چندی پیش واتس‌اپ خبری را هم در خصوص شکستن مرز یک میلیارد کاربر فعال در ماه در اپلیکیشن واتس‌اپ منتشر کرد، این‌ها پیشرفت‌های بزرگی برای این ابزار ارتباطاتی محسوب می‌شود.

برای حفظ حریم خصوصی در واتس‌اپ این  پنج تنظیم مهم را اعمال کنید.

نظر شما در مورد توقف واتس‌اپ از پشتیبانی سیستم‌عامل‌های قدیمی چیست؟ موافقید؟

در مورد سایر ابزارهای امن ارتباطاتی در این لینک بیشتر بخوانید.