Search

روش انتقال فایل از ویندوز به اندروید

 

تواناتک: برای انتقال فایل از ویندوز به اندروید راه‌های مختلف زیادی وجود دارد. شاید شما از اپلیکیشن‌های موجود برای این کار استفاده می‌کنید، اما ما در این مقاله روشی را معرفی می‌کنیم که بدون نیاز به اپلیکیشن‌‌ها، بتوانید فایل‌های خود را منتقل کنید.

یکی از روشی‌های ساده برای انتقال فایل از ویندوز به اندروید، استفاده از بلوتوث است. برای این کار بلوتوث هر دو سیستم را روشن کنید و کامپیوتر و تلفن همراه خودتان را با هم جفت کنید.

برای روشن‌کردن بلوتوت، به قسمت Devices بروید و وارد بخش Bluetooth & Other Devices شوید و گزینه Bluetooth را روشن کنید. 

بعد از این کار به تنظیمات اندروید بروید، وارد بخش Bluetooth شوید و گزینه Pair New Device را بزنید. در این قسمت از لیستی که برای شما نمایش داده می‌شود، اسم کامپیوتر را انتخاب کنید. در مرحله بعد از شما سوال می‌شود که آیا می‌خواهید این دستگاه‌ها با هم Pair شوند؟ شما گزینه yes را انتخاب کنید. به دنبال این کار، در کامپیوترتان هم همین پیام را به همراه یک کد دریافت می‌کنید که باید آن را تایید کنید تا دو دستگاه به هم وصل شوند. به این ترتیب، دستگاه‌ها برای ارسال و دریافت فایل آماده می‌شوند. 

در کامپیوتر در پنجره Bluetooth & Other Devices، گزینه Send or Receive Files via Bluetooth را بزنید. بعد از این کار، باید مشخص کنید که می‌خواهید فایل را دریافت کنید یا ارسال. بنابراین برای ارسال فایل، گزینه Files را بزنید. 

حالا به مرحله‌ای می‌رسید که در لیستی که از دستگاه‌های مختلف به شما می‌دهد، باید دستگاه مورد نظر را پیدا کنید و در نهایت نیز، فایلی که می‌خواهید بفرستید را انتخاب کنید سپس روی Next بزنید تا پروسه‌ ارسال شروع شود. 

در اینجا می‌بینید که روی صفحه موبایل یک پنجره باز می‌شود که با تایید آن، فایل مورد نظر را دریافت می‌کنید. پس گزینه Accept را بزنید. 

با انجام این کار، عملیات انتقال فایل شروع می‌شود، مدت زمان این پروسه نیز کاملا بستگی به حجم فایل شما می‌تواند متفاوت باشد. 

به همین سادگی، بدون اینکه نگران نصب اپلیکیشن جانبی و ارسال و دریافت فایل‌های سنگین با کیفیت‌های اورجینال باشید، می‌توانید از این روش استفاده کنید.