Search

جلوگیری از ذخیره خودکار عکس‌‌ها و ویدئو‌ها در گالری تلگرام

تواناتک: تلگرام یکی از پیام‌رسان‌های محبوب میان کاربران ایرانی است و کاربران از طریق این شبکه در کانال‌ها و گروه‌های زیادی عضویت دارند. ذخیره خودکار عکس‌ها و ویدیوهایی که در کانال‌ها و گروه‌ها یا گفت‌گوهای شخصی برایتان فرستاده می‌شود، بخش زیادی از حافظه دستگاه‌تان را اشغال می‌کند. در این مقاله روشی را برای جلوگیری از ذخیره خودکار آن‌ها به شما معرفی می‌کنیم.

پیش از هر چیزی این را بدانید که اگر در گروه‌ها و کانال‌های زیادی عضویت داشته باشید، سرعت عملکرد اپلیکیشن تلگرام شما کند است. برای این‌که اپ این پیام‌رسان عملکرد خوبی داشته باشد، باید مدام کش (Cache) آن را پاک کنید تا به اصطلاح سبک شود. برای این‌ کار در تنظیمات تلگرام به بخش Data and Storage بروید، گزینه Storage Usage را انتخاب کنید و روی Clear Cache بزنید تا کش اپلیکیشن تلگرام شما پاک شود و عملکرد این برنامه بهبود یابد.

 

سپس برای جلوگیری از ذخیره خودکار عکس‌ها و ویدیو‌های دریافتی در تلگرام وارد تنظیمات اپلیکیشن تلگرام خود شوید، به بخش Data and Storage بروید، در بخش OTHER به قسمت Save Incoming Photos مراجعه کنید، کلیه گزینه‌های این قسمت را مانند تصویر غیرفعال کنید.

 

در این صورت دیگر ویدئو‌ها و عکس‌هایی که دریافت می‌کنید به صورت خودکار در گالری‌تان ذخیره نمی‌شود. برای ذخیره آن‌ها هم کافی است روی آن‌ها بزنید و از طریق منو آن‌ها، گزینه Save to Gallery را انتخاب کنید.

غیرفعال‌کردن ذخیره خودکار عکس‌ها و ویدیو‌ها در گالری دستگاه هوشمند، از اشغال بی‌مورد حافظه دستگاه‌تان جلوگیری می‌کند. همچنین با انجام این کار عملکرد دستگاه‌تان بسیار سریع‌تر می‌شود؛ چون حافظه دستگاه‌تان فضای خالی بیش‌تری خواهد داشت.